Lucia

0kommentarer

Elva dagar kvar till julafton, om någon nu skulle missat de. Igår fick jag för mig att åka till Ullared för att inhandla lite julklappar. Jag förberedde mig mentalt med knogjärn och baseballträn för att överhuvudtaget ha en chans att komma innanför dörrarna. Snacka om förvånad när det visar sig att det är lungt och behagligt där inne! Inte mycket folk alls, kunde gå där i lugn och ro och kika på prylarna. Hittade det mesta dessutom, nu är det i princip bara min käre sambons julklappar kvar. Och har fortfarane inte en blekaste aning om vad jag skall köpa. Men ingen panik ingen panik. I värsta fall får jag väl slå in mig själv i ett paket...inte för att jag är så säker på att han blir glad, men han lär ju garanterat bli överraskad!

Mindre trevligt var det att komma hem visade det sig. Dottern har feber, en syndaflod i näsan, droppar värre än kranen i köket. Så idag är jag hemma IGEN, det här tar ju aldrig slut! Men blir det fler dagar så får sambon tar det, för jag hinner fasen inte med. Jobbar ju inte ens en och en halv vecka på detta ställe, måste ju avsluta det jag har. MEn det löser sig nog.

Så dags att lägga i pannan så jag kan diska upp berget ute i köket, sen skall nog jag försöka slå in lite julklappar med idag, kanske skriva julkorten med? Nä, dags att stta fart, får passa på så länge dottern är på hyfsat humör, för det kan vända väldigt väldigt snabbt!!!

Kommentera

Publiceras ej