Juldagen

1kommentarer

Inte mycket skrivet här, men jag vill passa på att önska er alla en riktig GOD JUL och fortsättning!

Ja, min planering inför julafton lev inte bättre. Efter ett antal timmar på vårdcentralen i torsdags så konstateraes det att dottern har halsfluss, jippie!!! Precis det jag ville höra innan jul. Fick med oss pencillin hem. Och lycka är, att idag för första gången sen i onsdags så har hon ätit fast mat och febern har börjat gå ner igen. Nästan sitt vanliga jag igen bortsett från en väldigt kort stubin.

Julen var härlig hur som helst. Mycket god mat, gott godis, Kalle Anka precis som det ska vara. Till och med tomten kom på besök, dottern tjöt av skratt när han kom. Har väl inte vett att bli rädd antar jag, så det kommer nog till nästa år. Alla fick vi många fina klappar som vi blev mycket glada för. Dottern var så tacksam att hon faktiskt sa tack varje gång hon fick ett paket. Och det var en jäkla massa julklappar hon fick!!! Sitter för närvarande och leker med en av dem, har även hunnit med att läsa en del nya böcker. Bokmal är hon, precis som sin mor misstänker jag, kan det vara genetiskt??

Tack mor och Vladde för att ni ville fira jul med oss :)

Dagen idag bjuder på en massa slappande, h¨ller väl oss inne tills dottern är feberfri i alla fall, så någon dag till inom husets fyra väggar. I eftermiddag bär det däremot av mot staden för att träffa mina kusiner och äta ytterliggare god god mat!

Jag tänker inte skriva att jag återkommer ikväll, för tänk om jag inte gör det??? Bättre att inget lova, så får det bli en trevlig överraskning.

God juldag på er

1 kommentarer

petra lindemann

26 Dec 2010 11:21

Enligt mig bar juldagen i år en av de bästa jag har haft. Fick tillbaka tron på mänskligheten. Min bror coh far pratar normalt med varandra igen. TACK Frida, Samuel coh lilla Line för att ni hjälpte till med att få mig glad igen!!! Att se en liten flicka med julkänning, halsfluss och allmänt medtagen men ändå vara glad och pigg kan få vilken surkärring som helst att le!!!! PS den krokiga skeden finns hos mig.

Kommentera

Publiceras ej