Är det nödvändigt med sömn?

0kommentarer

Tänkte skriva lite om halvdanskarnas sovvanor, tanken fanns redan igår faktiskt. Dock så har inlägget ändrat käraktär en aning efter nattens eskapader. Dottern har ju varit en dröm sen hon föddes i princip, sovit hela nätter sen hon var några veckor gammal. Hon somnar som en klocka varje dag senast halv åtta. Drar vi hemska föräldrar ut på tiden, eller att hon får för sig att hon är trött tidigare tar hon saken helt enkelt i egna händer och fötter. Hon börjar helt enkelt att knalla upp själv itll sin säng (om vi har glömt stänga grinden, vilket händer oftare än vad jag borde erkänna), sen kommer hon inte i sin säng förvissop, så där krävs det viss assistans av hennes mor eller far. Sen sover hon fram till halv sju sju, välling i vår säng sen somnar vi om till halv nio nio igen, helt ok med andra ord. Inga klagomål här! Inatt däremot sabbades hela denna trend. Vaknade en gång i halvtimmen efter halv tio på kvällen, blev mer och mer hysteriskt för varje gång som gick. Vid halv tre inatt var vi så trötta allihopa, även dottern så vi bröt mot en av våra gyllene regler. Vi gav henne välling, det har aldrig hänt tidigare mitt i natten. Men nu var vi så mentalt trötta så det var löjligt. Vällingen gjorde susen hur som helst, hon somnade om gott därefter. Och jag lyckades inbilla mig där för en mycket svag sekund att detta måste ju innebära en lång och härilig sovmorgon, så fel jag hade! Sambon fick sovmorgon för det var hans tur, jag däremot var uppe vid halv nio, efter sovit kanske fyra timmar sammanlagt...udsh och fy vad trött jag var idag.

Dagarna är hon fortfarande en dröm. Somnar direkt efter lunch runt tolvsnåret och sover i två och en halv timme ungefär, ibland mer. Folk som ville skrämmas hotade med sen hon var några månader gammal att detta kommer hon sluta med, först vi halvåret, sen vid året och sen varje månad i princip därefter. Fel hade de! Hon behöver mycket sömn! I övrig tid är hon en underbart glad liten dam!!

Jag däremmot har fått börja gå upp på nättern aför att besöka porslinsstolen, trodde det skulle dröja ltie till, men icke. Och på tal om de, kollade upp saken, v 17 var det....jäkal vad fort tiden går!!!

Nu ska jag iväg och skaka flaska och hälla i dottern pencillin! Ha en bra dag!

Kommentera

Publiceras ej