Så jäkla typiskt!

5kommentarer

När man bor på landet som vi gör, och har en mil till nämrsta affär för att inte tala om ett antal mil till till jobben så är man i ett ganska stort behov av två bilar. Nu är jag väl medveten om att det är självvalt att bosätta sig så här, inte det jag menar. Men det blir faktiskt ett litet litet problem när ena bilen bestämmer sig för att krångla. Det mest typiska är att det är den nya bilen som strular, för idag fick den helt plötsligt för sig att köra disco på väg hem ifrån arbetet. Alla dess möjliga lampor i regnbågens alla färger började lysa och blinka. Känns inte som ett bra tecken alls!

Så imorgon blir det till att boka tid på verkstan och hoppas på att de har en lånebil att ge oss under tiden. För annars vette sjutton hur vi gör. Kollektivtrafik som är så miljövänligt och bra kan väl en del tycka är ett alternatv. Jag håller me till fullt om det nu är möjligt. Men närmsta busshållplats är även den en mil bort, och det är något långt att cykla tycker jag, speciellt när dottern skall till dagis, som dessutom ligger en mil åt raka motsatta hållet. Och tro mig, den bussen passera då rakt inte förbi dagiset. I-landsproblem kan en del tycka, och jag håller med...men likfullt ett litet smärre problem om sagt va för våran familj i alla fall.

Nu lämnar vi det och går vidare, det löser sig nog på något sätt. Första arbetsdagen gick i alla fall bra, riktigt kul att vara tillbaka och sätta igång igen. Men herregud, man börjar ju nästan fundera på om det är värt att ha semester när man se hur långt efter man helt plötsligt ligger!

En fråga, varför i hela friden försökte precis min hund klättra upp i berget av stryktvätt??? Så är han inte fostrad! Fast å andra sidan försöker vi fostra dottern till att sluta slänga saker i toalettstolen och hälla ut djuens vattenskål övr halva huset, och det fungerar ju itne heller. SÅ det är väl bara att inse att vi är inge bra på att fostra!

Nu natti natti, för imorgon skall jag upp sjukt tidigt så jag hinner fixa klart allt inför första dagen på dagis. Hennes väska är färdigpackad och kläder framlagda både til henne och till mig. Men jag måste tyvärr lik förbannad gå upp imorgon...

GodNatt (innan svamlet fortsätter)

5 kommentarer

Petra Lindemann

24 Aug 2010 09:40

Hoppas att allt fungerade bra idag Frida. Ouppfostrad hun kan tyckas. Men var låg stryktvätten?.... i hans korg eller i närheten??!

Hannele - Snart 2barnsmamma

24 Aug 2010 10:16

Svar:

Vad mysigt :) fast det är inge kul att vara sjuk heller! :/

Jag kunde inte skola in min prins eftersom jag är sjuk än så karln fick göra det :)

Frida

24 Aug 2010 11:22

Petra: Nä, stryktvätten låg långt ifrån hans korg kan jag meddela, den låg i fötöljen. OPch längst upp på det berget hade han bestämt sig för att sova!

Det verkar ju osm det fungerar bra hittils, än har de inte ringt från dagis i alla fall :)

Therese

24 Aug 2010 14:37

Haha... jag har insett att det inet alltid sitter i hur bra eller dålig man är på att uppfostra. Både djur och barn skiter fullständigt i vad man säger om de inte har lust att lyssna:)

Hannele - Snart 2barnsmamma

24 Aug 2010 14:58

Svar:

Haha ja så kände jag med när jag var tvungen att väcka KEvin xD haha..

Ja här har vi en veckas inskolning :) Hur länge har ni?

Kommentera

Publiceras ej