Måndag är lika med helgförvirring

0kommentarer

Hade dagen klar för mig, planerat upp hela dagen för att vara så effektiv som möjligt. Mycket skulle göras, och mer än hälften fungerar inte med en dotter som är överrallt som en liten tornado. Men utav någon anldening har jag inte fått något gjort alls idag ju. Anledning? Jo, dottern skulle ju till dagis idag, perfekt för den här veckan skulle inte jag stanna kvar, perfekt. Då hinner jag städa huset medans hon är där, hunden kan få en långpromenad i ösregnet (för det regnar idag med ju, märkligt), lite tvätt ordnad och så. Men vad händer, joho, Frida är förvirrad i lilla knoppen och har tagit fel på dag. Så det var ju inte alls idag hon skulle lämnas. Så jag fick snällt stanna kvar på dagis och se mitt barn springa förbi mig som jag inte vore där överhuvudtaget i tre timmar. Så nu har jag allt kvar, och när ska jag göra det då??

Det här är min sista vecka semester, och det har fasen regnat alla dagar utom TVÅ! Är det rättvist? Vad sjutton har jag gjort för att förtjäna detta???

I alla fall, fördelen är ju att lite har hänt här inne i huset när det har varit taskigt väder. Nu har vi även lagt upp en plan för hur tvättstugan skall bli klar. Vilket innebär att idag til och med onsdagen skall det isoleras och upp med råspånt (stavas det så?) på sista väggen, torsdag upp med gips och vävtapet. Fredag skall det målas. Sen ska det vara klart för att börja dra in rör till nya element med. Tror det blir lite kyligt där inne utan ett endaste element till vintern. Och kan ju knappast inte ha på torktumlaren dygnet runt för att hålla minusgraderna borta. Anledningen till stressen helt plötsligt är att ryktet säger att vår ved är på väg inom de två närmsta veckorna. Och när den dyker upp kommer vi inte hinna med något annat än att föröska få in den under tak...

Så nu sover lillhöna efter en tuff förmiddag på dagis, så jag skall städa lite snabbt (fuskstäda) och diska, och sen vidare ner till tvättstugan för att börja röja så vi kan påbörja snickeriet ikväll...

Kommentera

Publiceras ej