Känner mig som världens sämsta morsa idag

0kommentarer

Nu kanske en del tycker att det är att överdriva, men så känns det när man är sjuk och inte orkar leka ordentligt med sitt barn. Hennes energi är oförändrad medans jag är i botten för tillfället.

Imorse gick jag upp med henne, gjorde henne klar för dagis och sen upp för att väcka sambon så de kunde åka iväg. Kände mig usel! Dels för att jag inte kunde följa med själv, och sen nartuligtvis för att jag väckte sambon som jobbat natt. Men vad skulle jag göra? Kändes som en riktigt dum idé att åka till ett hus fullt med småbarn och smitta ner dem...När de hade åkt gick jag och la mig igen, sov i tre timmar till. Tydligen välbehövligt att få sova mera...

Har i alla fall ringt och sjukanmält mig til jobbet nu, så kan jag ha de här dagarna till godo senare under hösten istället. Alternativet var att plocka ut både semesterersättning för de här dagarna plus sjuklön. Men tycker det är bättre att ha dagar kvar istället....

Nähä, en rejd ner til golvet och underhålla min älskade lilla tjej!

Kommentera

Publiceras ej