Inga kort men lite ord

0kommentarer

Orkar inte ladda upp korten, främst för at tjag inte riktigt vet var kameran är för närvarande. Sist jag såg den var den i dottens hand, och precis som klossen, bollen och pusselbiten är den mystiskt försvunnen.

En av dotterns nya favoritlekar är när man jagar henne utomhus eller runt finbordet, ungen skrattar så hon kiknar och blir skvatt galen. Men det är så underbart att höra hennes ljuva stämma när den brister  ut i gapskratt. En annan favorit hos henne är allas skor, de skall tuggas på och bäras runt på. Speciellt våra tofflor eller hennes egna skor, de knallar hon runt med en i varje hand. Och sen hittar man inte dem mer...lika intressant varje morgon att hitta ett matchande par skor.

Nähä, nu ska jag plocka iordning lite här och göra ett hopplöst försök till att hitta de saknade sakerna, ingen större förhoppning om lyckat reslutat dock. Men är mycket nyfiken på var hon har sin gömma. Under soffan är den inte i alla fall, såvida inte dammråttorna har ätit upp dem, vilket även fick mig att inse att det kanske är dags att baxa iväg soffan för att städa under den, men det kan vi skjuta upp till en annan dag, inget viktigt...

Ska även hitta mina jobbnycklar som jag verkligen inte har en aning om var de är, har inte sett dem på tre veckor, har garanterat lagt dem på ett sådant smart ställe som jag inte kommer ihåg längre. Lyckat men inte så ovanligt när det gäller mig tyvärr.

Just de, båda buskarna är nu i marken, jäkla det blev mycket snyggar nu vid ytterdörren. Istället för en massa vildvuxet gräs, ormbunkar och lite andra konstiga saker så är det nu två snygga rabatter på var sida om trappen med buskar i. Mycket stiligt om jag får säga det själv.

Nu skrivs det och skrivs det, och egentligen vet jag inte varför jag skriver så mycket goja, men ibland skriver mina fingrar av sig själv, så jag tar egentligen inget ansvar för vad som ibland står här på bloggen.

Natti natti hörrni

Kommentera

Publiceras ej