Full rulle i skogen

0kommentarer

Trodde semster handlade om vila, oj så fel jag hade. Har nog inte suttit ner och tagit det lungt på tre fyra dagar känns det som. Tar igen det på måndag tänkte jag!

Idag fick vi trelvigt besök ifrån storstaden av herr och fru Keyser, alltid lika kul att träffa dem!! Synd bara att det sker så sällan nu för tiden. Men så blir det när man flyttar åt olika håll.

När det gäller projektet biskvier så är det nu bara sista fasen kvar. Smörkrämen är på och allt ligger i frysen för att vänta på att bli täckta av smaskig choklad. Återstå att se om det blir ikväll eller inte, lutar åt att jag gör det tidigt imorgonbitti istället faktiskt.

Sen fick jag lite besök av käre granne, vi satt och tjötade lite skit och spelade ett par omgångar yatzy. Det är ett spel jag gillar måste jag säga...

Huset är dammat, övervåningen är städad och fin. Disken är diskad, ballongerna är uppblåsta, bordet utdraget, barnet sover. Det som är kvar att göra ikväll är att dammsuga hela nedervåningen (måste ju göra det när dottern sover,för att undvika hysteriskt gråt), inte doppa biskvier, för det har jag nu bestämt mig för att göra imorgon bitti, bordet skall dukas fint, tvätthögen skall gömmas, knyta upp de sista ballongerna i dörröppningen. Har jag missat något?

Så bäst att sätta fart då, orkar inte vara uppe hela natten igen...

Trevlig helg på er!

Kommentera

Publiceras ej