Första riktiga dagisdagen är avklarad!

3kommentarer

Man kan väl sammanfatta dotterns dag med ordet lyckat! När jag kom för att hämta lillhöna så blev hon så glad när hon såg mig, värmde mitt hjärta något enormt kan jag säga. Sen slog det över fullständigt, började spela Allan totalt (blir snart hennes nya namn tror jag), var överallt men så lycklig (eller övertrött), sen däremot när vi ska klä på oss för att åka hem blir hon fullständigt galen, nädp inte sjutton skulle hon göra det, inte alls med på noterna. SÅ jäkla ilsk ungen kan vara! Men får väl erkänna att det är ett gott betyg för dagis i alla fall.

Sen hem och ut med hunden, laga mat, bada barnet, diska efter maten, ge barnet välling och sen söva barnet. Ner och elda i pannan så jag kan ta mig en dusch senare. Och nu sitter jag i soffan. Är det så här det är att jobba heltid och ha barn på dagis? DÅ är inte min kväll över än, tvätten måste fixas, dottern har knappt några kläder kvar i byrån utan allt ligger i en hög i min fotölj för att strykas, hunden måste rastas en gång till...ja, det här med lugna kvällar känns som det är en tid som ligger långt bak i tiden nu. Det underlättar ju förvisso inte att sambon inte kom hem förräns runt åtta på kvällen.

Känns som jag gnäller nu, och det gör jag lite med. MEN jag är glad för att dottern trivs på sitt dagis, jag är glad för att det trots allt fungerar. För det måste det göra, har än så länge bara jobb till nyår, och vi har verkligen inte råd att jag går ner i tid nu då vi inte vet hur min inkomst ser ut sen. Måste spara alla kronor som går. Har jag en jäkla tur, får jag fortsatt sen och då kan ajg gå ner till 75 % igen, ledig en dag i veckan. Vi får se helt enkelt. INget jag tänker bry de små grå om än, det får vänta...

Nu ska jag se klart fångarna på fortet, sen göra klart allt för kvällen coh därefter ska jag sova som en klubbad säl!

3 kommentarer

Hannele - Snart 2barnsmamma

25 Aug 2010 15:27

Svar:

Det kommer :)



Ah..ja här är det hårda regler att det ska vara en vecka inskolning fick jag hör idag :)

Ah när började eran på dagis då? ^^,

Emilia

26 Aug 2010 01:21

Den där jädra strykningen! :/ Jag körde lite på det när Dreik var liten men sen bestämde jag mig för att skippa det helt och hållet. Fast jag hyr ju torktumlare, då är det lättare att bara vika det efteråt och få det att se rätt slätt ut ändå. Gubben får stryka sina egna jobbskjortor! HATAR ATT STRYKA! Kul att tjejen trivs på dagis :) Måste kännas skönt!

jenny ♥

26 Aug 2010 20:05

Hej, titta gärna in och tävla i min tävling som pågår i dagarna fyra - en varje dag http://jennyn.se/2010/august/tavling-i-samarbete-med-studio-nele.html



Kram Jenny

Kommentera

Publiceras ej