En liten lista

1kommentarer

Hittade en liten lista inne hos Jenny som jag är så fräck att jag snor, men inte rätt av, tänkte lägga in mina egna svar förstås. Så här kommer lite fakta angående mitt älskade barn.

Vad heter ditt barn? Line, och bara det...inga andranamn eller liknande...
När var du beräknad att föda? 5 aug 2009
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Nej det gjorde hon inte, hon bestämde sig för att komma ut några dagar tidigare nämre bestämt den 2:e aug.
Hur stor var barnet vid födseln? 2945 g tung och 48 cm lång. Ingen jätte bebis med andra ord.

Hur lång tid tog förlossningen? Har aldrig begripit hur man ska svara på den här frågan. När börjar man räknar ifrån? Från minsta lilla känning eller? I så fall tog det ungefär 25 timmar, räknar vi ifrån det gjorde sjukt ont tog det fem timmar ungefär.
Tog du någon smärtlindring Ja det mesta men inget tog. Fick petidin (eller vad det heter) och morfin för att sova för de trodde det skulle dröja, den tog inte, ungen ville ut tydligen. Fick epidural men den tog aldrig heller. Sedan en timme efter det försöket föddes hon. Hade dock lustgasen till hands...men lyckades aldrig hitta tekniken på den. Så egentligen hade jag väl inte så mycket smärtlindring när man tänker efter.
Tog ni reda på könet? Nej, vi fick inte och ville inte. Eller jag ville inte, sambon ville nog.
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Hade två namn att välja på, men det slutgiltiga namnet bestämdes ganska omedelbart när hon hade kommit.

Hade du en svår graviditet? Inte ett dugg, trivdes med att vara gravid :)
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Väldigt gärna!
Har du fått några bristningar? bara på brösten...
Var du nervös inför förlossingen? Inte speciellt, hann aldrig bli det då vi trodde att jag skulle gå över tiden.

Hade du några cravings? Isglass de första tre månaderna (mitt i vintern), sen hade jag inga bortsett från att allt sockersug försvann fullständigt, åt inget godis, chips eller läsk mer eller mindre...
Hur mycket gick du upp i vikt? 4,5 kg...tydligen rekord i Värnamo ;) var sjukt rastlös sista månaderna, så rörde väldigt mycket på mig.

Hur länge ammade du? I sju månader, slutade när jag började jobba.
Vem är barnet mest lik? För tillfället är hon mest lik mig, men när hon föddes var hon en avbild av sin far.
Vad är det bästa med att ha barn? Finns inga ord att beskriva glädjen och kärleken man upplever varje dag!

Är ditt barn döpt?
 Ja 14:e februari 2010. Slumpen föll på Alla hjärtans dag, jag ser det som ett gott tecken ;)

Sådärja, en lista färdigställd...kanske fullständigt ointressant för en del, men den kanske är till glädje för någon annan...

Nu går jag till sängs!

1 kommentarer

Petra Lindemann

10 Aug 2010 10:58

Läs din Yahoo mail

Kommentera

Publiceras ej