Börjar ser ljuset i slutet av tunneln...

1kommentarer

Jag tror, hoppas, ber om att det snart är över med snoreriet här i gula huset. Jag känner mig betydligt piggare nu, kan till och med tillaga kvällsvällingen till dottern på rätt sätt. Igår och imorse krävdes det två försök innan det blev rätt. Hur man nu kan misslyckas med en sådan sak är något jag däremot inte begriper. kallsvettningarna har gått över, syndafloden i näsan har minskat till en liten bäck nu, jo jag tror faktiskt det snart är över. Dottern verkar även hon vara på bättringsvägen, nästan ingen feber längre, dock fortfarande väldgit väldigt snorig omvartannat täppt. Men som sagt va, det går åt rätt håll i alla fall. Vore skönt om vi alla var friska till helgen, så vi kan hitta på något hela familjen istället för att bara gå här hemma och snora...

Imorgon ska vi få ett vldigt trevligt besök av Hanna, det ser vi fram emot. Hennes arma moder måste jobba imorgon, så då agera jag och dottern lite barnvakt...eller hur var det nu. blir nog snarare hanna som vaktar oss misstänker jag. Det ska bli kul hur som helst, nu hoppas vi bara på fint väder så kan vi åka till stranden på dagen och sitta utomhus och fika och äta lunch.

nu ska jag ner och se till att huset får lite varmvatten i rören, är svettig och äcklig...men har fkatist börjat gräva gropar där ute...återkommer om varför senare. Sen fick jag även höra att veden snart är på intåg...skönt då det börjar eka lite smått nere i vedförrådet.

Nu börjar svamlet igen...

Två saker till sen ska jag återgå till allt annat förutom datorn. mitt barn börjar bli rumsent, hon fick springa naken efter sitt bad, ytterdörren var öppen då det var väldgt väldigt varmt här. Så efter en liten stund ser jag att hon har knallat ut för att kissa på trappen och sen gått in igen. Tittat på hunden för många gånger? men visst, bättre det än parkettgolvet. Händelse nr 2 då: Skulle damsuga huset medans sambon var hemma och kunde vara utomhus med dottern, då  hon blir fullständigt hysterisk så fort hon hör damsugan´. Dörren fortfarand öppen kan tilläggas. Men så fort hon hör damsugaren så börjar hon hysteriskt gråta men samtiigt gå över hela gräsmattan och klättra upp för trappen för att komma in till monstret...knäpp unge?!

Nu är det slutsvamlat....god kväll säger jag!

1 kommentarer

Petra Lindemann

13 Aug 2010 11:08

Sådan dotter sådan moder...

Kommentera

Publiceras ej