Åter till vardagen

2kommentarer

förvisso fortfrande semester, men det känns som höst. Tror inte det blir någon mer sommar, och blri det de så kan jag slå vad om att den kommer lagom till det är dags att börja  jobba igen.

Helgen löpte på väl måste jag säga. Chokladbiskvierna blev goda och framförallt klara i tid. Dottern fick en massa fina presenter, även jag fick en present av gulliga kusin (värmde mit hjärta ska du veta). alla åt och drack, dottern busade och härjade, testade en minivattenspridare med, mycket populärt. Sen hann vi även med ett kalas till under söndagen, det var för ovannämda kusin, även hon ville ha lite presenter, och dt är klart hon fick det. Hoppas hon blev glad :)

Idag har vi haft första inskolningsdagen på dagis. Den gick superfint. lite blyg första tio minuterna, men sen tog det fart ch ungen var precis överallt och ingenstans samtidigt. Inte för att jag vet hur, men det gick. Hon härjade och skrattade. Klättrade upp i allas knän, sen ner igen och på något annat. Det var två barn som skolas in samtidigt, nu, båda flickor och lika gamla, känns som det kanske blir framtidiga bästisen, med tanke på att de bara är tre ettåringar, och två av dem är flickor. Det känns bra i alla fall det här med dagis, tror hon behöver det, så social som hon är och inte speciellt hämmad heller för den delen.

Nu ska jag ta tag i berget med tvätt som väntar på mig, återkommer lite senare....

2 kommentarer

nyfiken

09 Aug 2010 20:15

vilket dagis ska Line gå på?

Frida

09 Aug 2010 22:04

Sv. Line ska gå på daggkåpan, dagiset i Fryele, vet inte om det säger dig något :)

Kommentera

Publiceras ej