Vadslagning

0kommentarer

Det har vi ägnat åt oss lite här hemma ikväll, detta kommer efter en stark iakttagelse av dotterns ihärdiga försöka till att inte ligga där vi lägger henne. Vadet handlar så klart om när dottern kommer krypa. Och priset till vinnaren (mig) kommer vara att få välja filmen för kvällen. Det kanske låter som ett ganska tråkigt vad för en del, men då känner de inte oss. Vi älskar filmer och tittar mycket på film. Däremot så tycker vi om väldigt olika sorters filmer. Till exempel, jag är ett stort fan av skräck och psykologiska thrillers, medans sambon fullständigt avskyr sådana filmer. Han påstår att han får mardrömmar av dem, jag tycker han är fjantig. Sambon då är förtjust i exempelvis sience fiction filmet, det är inte jag. Så trots att vi ittar mycket på film, tittar vi sällan på sådana saker som vi tycker mycket om, utan allt handlar om kompromisser. Nu tycker jag att vi hejar på dottern ordentligt så krypandet är igång innan månaden är slut. För gör hon det kommer jag se till att sambon drömmer mardrömmar!! Visst är jag snäll?! Dottern nu, anledningen till vadet kämpar som tusan med att göra något åt hastigheten och sträckorna här hemma. Visst hon har sitt sätt att ta sig fram, inget smidigt sätt men det fungerar. Nu har hon ia lla fall lärt sig att ta sig upp på knäna efter mycket kämpande, och därefter skjuter hon ifrån så hon flyger fram, ett sätt, inte rätt men men...vägen till krypandet är påbörjad!

Tre tänder är framme nu där uppe, så jag lovar att hon biter hårt!!

Snacka om ett renodlat bebis inlägg, blir så ibland i brist på smarta idéer till ett inlägg. Nu tänker jag strax krypa till kojs, har en intensiv dag framför mig, som med största sannolikhet blir mycket bättre om jag är pigg. Pigg kanske är för mycket begärt för att vara mig, jag kan nöja mig med att inte köra bilen smatidigt som jag befinner mig i koma. Så med det sagt så säger jag adios för denna dag!

Kommentera

Publiceras ej