Utvärdering av helgen

0kommentarer

Innan helgen skrev jag ju en lista över vad som skulle fixas under helgen. Så här blev det:

 - rensa rabatter
 - rensa grusgången från ovälkommet ogräs (lika kul varje gång)
 - plantera lite fula blommor utomhus
 - promenera mycket i skog och mark
 - rensa gaderober och fixa klart tvätten
 - dammsuga och skura golv
 - fixa hårddisken på min burk
 - lägga undan barnkläder i kartongen
 - titta mycket på film
 - hämta gungställning
 - köra till tippen och slänga mycket skit, bl, a en spis, ett skåt, tvättställning, kanske en soffa.
 - bada vore trevligt med

Ja, allt blev ju verkligen inte fixat. Tvätten är tvättad, dock inte inpackad i gaderober och byråer, ska ta ett sista ryck innan jag kryper till kojs. Tvivelaktigt att jag gör klart allt, men den del kanske eller kanske inte. Bada...ja dottern badade. Räknas det?

Men rabatten är nästan klar dock, efter mycket hårt slit av mig skulle jag vilja påstå. Har grävt ner kantsten runt hela rabatten, med förhoppning att det blir något enklare resten av året? Det är enbart en sten som saknas nu, men det får sambon fixa imorgon. Den ska nämligen knäckas i två...det gör då inte jag, så det så!

Annars har det varit en härlig helg. Vart hemma hela tiden och bara njutit, lite nytta har blivit gjort med. Ska däremot erkänna att igår var jag och sambon något tragiska. Satt och tittade på film på kvälllen, inget fel med det. Sådant är ju redigt mysigt, lite vuxentid tillsammans. Men hade det enbart vartit det så hade det inte varit tragiskt. Det som är riktigt tragiskt är att vi satt i var sin ände av soffan framför tvn och spelade mobilspel. Har ju skaffat nya telefoner här i hushållet, med nya spel. Så vi beter oss just nu som två tioåringar...illa!

Nähä, jag är helt slut efter den här dagen...så orkar inte skriva mera nu. Natti natti

Kommentera

Publiceras ej