Stor dag i skogen idag

0kommentarer

Sämsta veckan hitills tror jag när det gäller bloggen. har inga bra ursäkter heller egentligen. Hur som helst, ska försöka bättra mig i fortsättningen, så här pinsam kan jag ju inte bara vara. Har haft svärföräldrarna på besök sedan igår, mycket trevligt måste jag säga. Så igår ikväll bestämde vi oss fort för att det är sommar nu, så fram med grillen och på med en fläskfilé, fixa lite sallad, en kvibbille sås och en hemmagjord salladsdressing. Mums!!! Det luktade sommar, det smakade sommar, det såg ut som sommar, nu är det sommar! Så det så, och jag vill inte höra ett ord om att det kan komma snö eller inte. Framåt kvällen blev det sedan god efterätt, som sambon överraskade med. och snacka om att jag blev överraskad!! Trodde inte han hade den kompetensen alls, men se på sjutton, han kan ju! Sen blev det brädspel och lite vin. Kom väl i säng vid kvart över två eller nåt på natten, och det var sambons tur att ha sovmorgon. Suck! Som ni förstår så är jag en aningen trötter idag, fick väl sova tre och en halv timme inatt...inte tillräckligt lovar jag!

Men det har inträffat en stor händelse i det halvdanska hushållet idag som förgyllde hela veckan. Dottern som är nu åtta och en halv månad har äntligen börjat krypa! Hon var överlyckligt oh det var alla vi andra med. Utom sambon då som låg och sov. Fördel med att vara uppe tidigt på morgonen då...han var lite besviken faktiskt att han missade det, men hon var snäll och visade upp konsten för sin pappa med. För varje gång blir hon lite skickligare, hon finslipar tekningen, så det är dags att röja här hemma idag. Saker ska läggas undan som är i bra kryphöjd, såsom playstationet (som vi inte hinner använda längre i alla fall) vars sladdar och kontroller hon redan har spanat in, tycker det är lite lätt onödigt att hon gnager i sig dem, kan inte vara bra för matsmältningssystemet. Annars är jag faktiskt inte mycet för att barnsäkra för mycket, någonstans måste vi ju kunna leva med, och dottern ska ju lära sig med tiden vad som är rätt och fel. Men lite ska väck, och grind ska på plats i trappen, lite petskydd i kontakterna, förutom det blir det nog inget...

Nähä, jag är skittrött, ås jag tänker lägga mig och glo lite på tv, dottern sover ju där uppe så det är bäst att passa på medans jag kan...

Kommentera

Publiceras ej