Snart blir det en mindre bloggpaus

0kommentarer

Ja, så mycket skrivande kommer det inte bli förräns på söndag igen, en och en annan bild kan däremot dyka upp här för de som är intresserade.

Nu har jag tagit valborg, och jag tycker inte ett dugg synd om alla som måste jobba imorgon! Lite ego får man väl ändå vara ibland. Det här har i alla fall firats med bad för dottern bland ankor och krabbor, ett pommes fick hon även smaka sen. Vi vuxna firar denna händelse med ett glas rött och titta på kungaprogrammet.

Vi har et problem snart. Vi vuxna då, vill båda titta på ett tv program vid klockan nio ikväll. Dock inte samma! Hur löser vi detta? Slagsmål, kasta tärning, muta med sex?? Ingen aning...intressant kan det ju bli att se vem som vinner. Men som den kvinna man trots allt är så har jag nog en svag aning om vem som kommer gå som segrare ur denna grymma strid.

Anledingen till bristen på inlägg de närmsta dagarna är att hela familjen (utom tre kattter då, de får faktiskt stanna hemma) packar in sig i bilen imorgon bitti för ett äventyr i Bollebygd. Nä nu ljög jag igen, hunden ska inte heller med, han är på kollo hos kusinerna. Men vi, barn, väskor, vagn, gåstol etc etc och allt annat som behövs kommer åka för att hälsa på Martina, Martin och lilla Neo över helgen. Det ska bli mycket roligt!

Men varför har jag fortfarande inte lärt mig att packa ordentligt inför en resa. Lilltjejen är ju ändå nio månader nu, har ju haft gott om tid på mig att komma på den tekniken. Men icke sa nicke. Packar fortfarande alldels för mycket, skulle kunna tro att vi skulle resa bort i ett halvår. Har med allting för alla möjliga eller omöjliga händelser. Om nu det är svårt att packa inför en helg, hur sjutton ska det gå inför en vecka!? Kommer ju för fasen behöva tre extra resväskor, tur att jag har sambon som kan hindra mig när även matbesticken och toalettborsten åker ner!

Nä, nu ska vi börja kriga om tvn, det kräver full koncentration om man ska en sportslig chans till vinst!

Ha en underbar valborg!!

Kommentera

Publiceras ej