Slutat tidigare

0kommentarer

Vilken skillnad det är när man kommer hem en timme tidigare än vanligt. Normalt sätt brukar jag alltid komma hem mitt i dotterns kvällsmat, coh sen ska det lagas mat till de vuxna, en liten ska bada, och välling och pyjamas och där var kvällen slut. Så det var mycket trevligt att upptäcka hur mycket mer man faktsikt hinner med enbart en timme extra. En ekvation som inte går ihop, men vi har hunnit med en två timmars promenad, hur nu det är möjligt vet jag inte. Men skönt var det. Duktigt av mig nu tycker, tre dagar i rad har det blivit motion. Och ja jag vet att det var ett av mina nyårslöften, men kom igen. Som om det inte redan var någon som visste hur det skulle gå. Är ju värdelös på sådant. Men nu jäkla, nu skall det tas tag i igen. har ju lyckats gått och fettat till mig igen, så dumt så dumt. Kan ju tyckas att man borde vara smartare än så, men icke. Så nu blir det motio och inget godis på minst en månad! Önska mig lycka till, kan behövas!

Upptäckt en mycket bra sak med dotterns krypande. Nu är hon behjälplig i städandet ju. Hon snällt krälar fram till vissa specifika platser i huset och visar sin mor att här var det länge sedan du städade. Till exempel, igårkväll (och nu med, men nu är det städat) så var hon så duktig att hon släpade ut alla dvdfilmer ur tv-bänken med resultatet att hon höll på att bli attackerad av mördarråttor, alltså damm för den som inte förstod. Tyckte väl att det var en aningen onödigt, så fram med hela städ asernalen och gjorde rent. Sen är det en helt annan sak att man kanske kunde göra sådana saker någon mer gång än vartannat år. Men helt ärligt, hur ofta städar ni bakom era tv-bänkar? Men som ni förstår så har dottern numer börjat bidra till hushållet, duktig tjej. Imorgon tänkte jag vi skulle lära oss att tvätta kläder, den kursen kanske sambon skulle vara med på också?!

Nähä, åter till vardagen, kan inte sitta här hela dagen. Lasagne skall tillagas, och detta helst innan hockeyn börjar. Någonstans där ska dottern ha pyjamas, välling och sagoläsning i sängen. Vet inte riktigt hur det ska gå till då jag är ensam hemma. Har på känn att hockeyn är det som får ryka delvis i alla fall...

så hejs svejs så hörs vi kanske innan jag kryper ner och gömmer mig under täcket

Kommentera

Publiceras ej