Sista dagen på den här långledigheten

0kommentarer

Känns nästan lite trist att återvända till jobbet imorgon. Tur att det bara är en tre dagars vecka den här med. Ledig på fredag....det behövs. Idag var det min tur att ta dottern på morgonen, och nu äntligen fick även jag erfara det här med sovmorgon. Nu så har ju förvisso dottern sovit länge på morgonen sen hon föddes, nio halv tio var inget ovanligt. Men vid sex månaders ålder hände något, tydligen var livet skitkul vid sex halv sju på morgonen. Och någon gång däremellan kunde det faktiskt inträffa en sovmorgon. Så idag fick jag uppleva detta, det var länge sedan. Vid åtta tyckte lilla damen att det var dags att slå upp ögonen, och det kan jag leva med. Så vi har haft en helmysig morgon här hemma!

Nu är elden tänd i pannan, hunden rastad, sambon i skogen och dottern sover middag. Det här innebär ju att det är lungt i huset, då är frågan ska man utnyttja de här två närmsta timmarna för att göra sådant jag vill göra eller sådant jag borde göra? Misstänker att det kan bli en kombination, jag tar nog disken coh sen njuter jag av att vara hemma en hel dag, låter väl som en bra mix?!

Men allra först ska jag såga till ved för att kunna lägga i pannan så jag kan diska! Får väl se det som ett träningspass.

Till sist tänkte jag meddela att lilla damen där uppe har skaffat sig en ful ovana. Trodde sådant var alldels för tidigt för att inträffa, men icke sa nicke. Hon har ju fått tre tänder där upp med nu, nästan helt utvuxna. Det innebär att dottern har nu lärt sig att gnissla tänder! Hon njuter och tycker att det är skitkul, jag ryser i hela kroppen, vilket obehagligt ljud!!!!!!

Nä, pannrummet var det!!

Kommentera

Publiceras ej