Så kan det gå

0kommentarer

Igår gjorde jag något som är väldigt väldigt dumt, och jag vet om det dessutom. Det hindrade mig inte från att göra det. Jag duschade innan jag gick och la mig, kanske inte låter som en speciellt dum idé för många. Men då känner de inte mig. Kunde ju inte direkt starta hårfönen där på kvällskvisten och riskerar att väcka halva huset. Så jag gick och la mig med blött hår och herregud va väl reaktionen imorse när jag tittade mig i spegeln. Var länge sedan jag hade sådan bad hair day! Det stod åt alla håll, och absolut inte rätt håll. Såg ut som någon tagit elvispen och kört ett par varv. Och inte sjutton fanns det tid att stoppa hvuudet i handfatet heller..bara att gilla läget, en hårsnodd och ett hundratal hårnålar så såg man ut som en städerska från tjugo-talet, men bättre än fågelboet som var där under. Nu kan en del tycka att det är väl bättr att duscha tidigare på kvällen eller varför inte på morgonen innan jobbet. Och jag håller med, det hade varit mycket bättre, och tro mig att tanken har slagit mig med. Men eftersom vi eldar med ved i detta hus för att ha varmvatten, så blir det lätt problematiskt. Då skulle jag behöva gå upp vid halv fyra på morognen och börja elda för att kunna duscha utan att frysa stortåarna av mig. Och helt ärligt, vid den tiden på dygnet har jag många saker jag hellre gör. Till exempel sova och drömma om alla miljoner jag kommer vinna på triss (nån jäkel ska ju vinna, varför inte jag), skulle nog hellre gräva land i sömnen än att göra det. Så det är inget alternativ. Så¨då ska jag väl egentligen inte sitta här och gnälla när jag vägrar göra något åt problemet....men det ska jag, jag hävdar min rätt att gnälla som den kvinna jag är!!

Har förresten en väldigt grinig hund hemma, ligger under matbordet och tjurar...fick inte följa med gammelfaster Petra hem, stackars liten....buhu buhu

Fick knappt träffa min lilla söta tjej idag, sådana dagar suger. Saknar henne så det gör ont ibland, och de tär lika härligt varje gång jag kommer hem och ser hur glad hon blir när hon får syn på mig, skruttunge!

Imorgon är jag ledig, och då skall det gungas tills vi blir yra!!! Sen ska vi käka lite gräs, en och annan gren och kanske en blomma om vi har tur...

Kanske kanske borde man snart deklarera med...eller?

Kommentera

Publiceras ej