Pillar och donar lite

0kommentarer

Jo som ni ser så har det börjat bli lite förändringar i utseendet här på bloggen. Långt ifrån klar, ska bland annat byta lite bilder där uppe, ändra färger och dylikt. Eller nu ljuger jag nog, jag ska bestämma vad som ska ändras sen får jag be käre Alex om hjälp med själva saken, då jag är fullständigt handikappad när det gäller sånt. Men det kommer bli bra i sista änden!

Annars har vi haft en riktigt slappadag här hemma, inte många knop gjorde överhvuudtaget. Dottern har däremot hållt igång desto mer. Hon somnade så fort hon las ner på kudden, fullständigt utmattad. Och det är inte så konstigt att förstå. Mycket människor har varit här under dagen, och för att inte tala om den fysiska prestationen det innebär att lära sig att krypa. Hårdträningen (kan jämföras med förberedelser för ett OS i gymnastik) startade redan vid åtta tiden i morse och avslutades egentligen inte förräns klockan var kvart i sju på kvällen. Nu låter det som att jag har haft en piska i ryggen på henne som en kinesisk eller rysk tränare. Så är inte fallet. Dottern har kommit i en så kallad fas där man helst inte sover och är fullständigt sjövild. Så lite dubbla känslor inför det här med krypandet, visst fasen är det kul men oj vad vi kommer få jaga detta barn hela dagarna. För att inte tala om att hon har börjat utveckla ett jäkla humör och är envis som synden. Nu kom jag ifrån ämnet visst...i alla fall. Hon har varit uppe på knäna i princip hela dagen, som sagt va envis är hon ju. Och till slut så fungerade det fakttsikt. Och det är helt underbart att se denna fullständiga koncentration i ansiktet på henne när hon ska försöka förflytta händer och fötter i ett sätt som är synkroniserat. Det är även härligt att se att för varje gång hon lyckas så finslipar hon lite till på tekniken. Så om ett par dagar så är hon överrallt och förstör! Min lilla tjej är ingen liten tjej för hon är ju en stor tjej!

Jag däremot är fortfarande lika trött, men det beror ju på att man är så korkad ibland. I mitt fall är det nog lite oftare än ibland förvisso. Är man trött ska man väl passa på att sova? Och lämpligt är ju att försöka sova när dottern (efter mycket om och men och många timmar senare än tänkt) sover, men icke. Så smart är inte jag...utan då ska det donas med annat, för då hinner jag och har lite tid för mig själv. Vilket som vanligt slutar med att jag sitter här i soffan en lördagskväll klockan nio, inte extrem sent kan tyckas, som ett jäkla lik. Behöver snart limma upp ögonlocken i pannan. Detta är ju då lite trist för det vore ju trevligt någon gång kunna sitta uppe och fasktiskt se klart en film tillsammans med sambon. Men något säger mig att denna kväll kommer bli en i mängden, alltså jag snarkar fint i soffan innan klockan är kvart i tio. Någon som vågar sätta emot?
Nä, trodde inte det heller...

Jaja, har en trevlig kväll, det ska jag....

Kommentera

Publiceras ej