Myssöndag

3kommentarer

Ja det får nog bli så här i stugan. Sambon har lämnat skeppet för att försöka införskaffa lite ved till sin frusna familj. Ja alltså inför nästa vinter, just nu är vi ganska varma faktiskt. Så hemma i huset är vi nu två flickor, tre katter och en hund. Så då är frågaan vad vi ska hitta på denna regniga dag. Det lutar åt mycket bus och mys, kanske även lite bakning tror jag (om mor min kommer hit vill säga). Med andra ord så tänker jag göra allt sådant jag vill göra och inte något måsten. Skönt med sådana dagar ibland. Men visst, hade jag fått välja hade ju solen gärna fått skina så man kunde vart ute i trädgården...men det här duger det också.

Krypandet börjar ta fart, för att inte tala om klättrandet. Inte en lugn stund nu för tiden. Innan kunde man ju lämna henne till exempel i vår säng medans jag la in rentvätten eller pillade med något i sovrummet. Ja det är inte ett bra alternatvi längre med tanke på att dottern tror att hon kan flyga och dyka obehindrat utan att hon tillfogas någon skada. Eller så ör hon lite lätt splittrad i personligheten och tror att hon är stålmannen. Vet inte vilket, men resultatet är detsamma. Dottern får inte sitta själv någonstans längre. Antingen tillfogar hon skada på sig själv eller allmänt sabotera och förstör saker.

Nu ska jag återgå till myset i soffan med dottern....eller rättare sagt hindra henne från att ta sladden!

3 kommentarer

Petra Lindemann

18 Apr 2010 18:44

Har nu läst om detta kryoande och är mycket intresserad av at få se det med egna ögon. Därav stannade jag till hos dig på väg hem från jobbet, men ingen liten familj var hemma......

Malla

18 Apr 2010 20:31

Hej Frida! Den som skulle vara veckans blogg from tisdag har avböjt så då är det din tur om du fortfarande vill? I så fall får du gärna skicka mig en bild på mailen som jag kan använda! : )

Frida

19 Apr 2010 17:49

Så dumt Petra...jag lämnar huset en gång på hela dagen, och då passar du på :) kunde väl lamnat ett fingeravtryck på dörren så jag hade vetat att du var här?

Kommentera

Publiceras ej