Lite av ditt och datt

0kommentarer

Inget bra det här, en kollega blev långtidssjukskriven idag. Taskigt för henne och taskigt för oss. Usch, det lät inte snällt, men ibland får man vara lite ego med. Klart jag lider med henne, men samtidigt kommer inte jobbsituationen bli så trevlig för oss andra som är kvar. Hennes del ska väl med största sannolikhet delas upp på oss andra, och det kan ju bli mycket intressant att se hur länge det dröjer till nästa sjukskrivning då!

Kvällen i skogen har bestått av tvätt, tvätt och lite mera tvätt. Jag förstår inte hur det kan bli så här mycket tvätt på så kort tid. Mängden tvätt har ju helt klart ökat sedan lillfisens ankomst till hushållet. Men vad jag inte begriper är hur en åtta månaders bebis skulle kunna bidra till den ökningen?! Lyckats det har hon ju helt klart, men hur och varför? Gör ju inget annat än att tvätta. Jag hade förstått det mer om ungen hade varit ett kräkbarn, men icke! De gånger hon har kräkts kan jag nog räkna på en hand...så hur hur hur???

Sicken underbar vecka det här har varit, i den bemärkelsen att det har varit en riktigt kortvecka. Sådana gillas och önskas fler av. En jobbdag kvar som dessutom ska tillbringas på utbildning, sen ska jag NJUTA av att vara ledig. Ska inte iväg någonstans, möjligt för att hämta en gungställning som kusin vitamin är snäll nog att donera till oss. Men bortsett från det ska vi enbart vara hemma och pyssla och ta hand om varandra. Ska även testa att göra hemmalagad pizza för första gången. Illa kanske med tanke på att jag nästintill är en tant, men så är det. Ska bli himla gott i alla fall!

Planen för helgen:
 - rensa rabatter
 - rensa grusgången från ovälkommet ogräs (lika kul varje gång)
 - plantera lite fula blommor utomhus
 - promenera mycket i skog och mark
 - rensa gaderober och fixa klart tvätten
 - dammsuga och skura golv
 - fixa hårddisken på min burk
 - lägga undan barnkläder i kartongen
 - titta mycket på film
 - hämta gungställning
 - köra till tippen och slänga mycket skit, bl, a en spis, ett skåt, tvättställning, kanske en soffa.
 - bada vore trevligt med

Känns som en del saker där kommer bli lättare att få till än andra. En del saker står nog egentligen med för att det låter bra, tror dock inte jag tänker säga vilka. Det kan ni få funderar över själva. Nähä, nu lämnar jag denna burk för denna gång. Hunden ska få sin kvällsrunda, se om jag får med mig sambon med, lite trevligt som omväxlings skull. Därefter ska jag krypa ner och läsa innan det är dags att ta tag i det här med sömnen. Och därmed hoppas jag på en drömlös natt. Vet inte vad jag har sysslat med de senaste nätterna, drömt massa märkliga saker som lett till att jag knappt är utvilad alls när klockan ringer. Imorse var jag helt säker på att jag ställt klockan fel...inget bra...se där, nu svamlade jag till det igen...

Natt

Kommentera

Publiceras ej