John Blund verkar ha bosatt sig på vår skorsten

0kommentarer

Det är den enda förklaring jag har just nu. Den minsta i familjen sover, sover och sen sover hon lite till. Sen i lördags har hon varit extremt trött, och vill sova minst två gånger på dagen, där varje gång helst ska vara i uppåt tre timmar. Det är något för mycket tycker jag, på eftermiddagen får jag väcka henne. Ska strax gå upp och göra det tänkte jag...men vad beror den här tröttheten på?? Mellan sovstunderna är hon dock inte trött, snarare sjövild.
Märkligt unge!

Halva dagen blev till att göra nyttigheter, man hinner ju med lite när man är uppe med tuppen på en ledig dag. Resten av dagen blev en film och allmänt slappa. Skönt det, känns verkligen som en ledig dag, synd på vädret bara. Men så fort den lilla har piggnat till lite och fått i sig lite mat ska vi nog försöka bege oss ut i skogen en runda, terrängkörning med vagnen är alltid lika roligt. Nu är det ju uppehåll med, så får passa på!

Dottern verkar dessutom ha glömt bort hur man kryper, gjord det två gånger, sen glömde hon eller struntade i det, lite svårt att säga. Men hon tar sig dit hon ska i alla fall, fram med armarna och sen häver hon sig fram, och benen hänger bakom som ett par döda grenar. Men spelar roll så länge det fungerar, hon är ju nöjd. Idag var hon och hälsade på elkontakten för första gången....lite ajabaja och en grinig dam, men ingen elstöt i alla fall. Dags att petsäkra kanske? förresten, jag förstår inte vad detta hiskeliga humör kommer ifrån. Jag säger nej till att bita i låret, dottern gallskriker och gråter. Jag säger nej till att bli elchockad, samma sak där, skrik och gråt. Jag säger nej till att äta död mus, vilket där med resulterar i en skitförbannad bebis! Snacka om humör och egen vilja!!!

Nähä, upp och väcka barnet och hoppas på att hon har förlåtit sin elaka mamma som inte låter henne bita i mitt lår.

Kommentera

Publiceras ej