Första tvätten hänger ute

1kommentarer

Premiär för året! Tvätten hänger ute, så underbart det innebär ju att jag får huset ifred från blöt tvätt. Det har även varit premiär för dottern idag. Tog ut en filt och la på baksidan, tog även med mig dottern så klart. Hon fick inviga sin fina solhatt och nya byxor. Detta var dotterns allra första gång i livet som hon fick vara ute i friheten. Ja, hon har ju förvsso varit ute tidigare, konstigt vore annars. Men då har hon suttit fastspänd i pulka eller vagn. Nu frihet! Och det sprudlade i hela ungen! Hon kröp hej vilt överrallt, och skulle fasen inte vara på filten. Men där tog jag mig rätten som mamma att säga nej. Det skulle hon visst, med tanke på att jag har försökt ta död på mossan, så tyket jag det var lite onödigt att dottern skulle käka sådana saker. Men hon njöt!!

Sen måste jag även säga tack till kusin Wilma som var så gullig och skänkte bort sin gungställning som kom levererad av hennes bror och far idag!!! TACK! Oj vad den kommer anändas genom åren. Krävs ju lite så att man har en del sådana saker själv här hemma, då vi har ganska lång till närmsta lekplats, nämre bestämt lite över milen.

Nu blir det matlagning och vika tvätt, sen lite tv tittande innan det är dags att krypa till kojs för ytterliggare en vecka på jobbet. Arbetar förvisso bara tre dagar, så ska kanske inte klaga allt för mycket.

Hej svejs i lingonskogen

1 kommentarer

Petra Lindemann

26 Apr 2010 11:26

Kusin Wilma ligger hemma med feber. Hon ler med hela ansiktet när hon vet att Line kommer att gunga... Själv älskade hon verkligen denna gunga. Hälften va ju även Kaspers, men han har inte använt den lika flitigt!

Två glada män kom hem igår efter leveransen, de gillade att träffa er alla.

Vi ses senare i veckan

Kram Petra

Kommentera

Publiceras ej