En dag kvar...

0kommentarer

Sen är det helg för min del! Och jäka vad jag ska sova ut, har varit så himla trött den här veckan. Helt plötsligt har jag befunnit mig fem mil hemifrån på väg till jobbet, utan att egentligen ha ett minne på hur det gick till...lite otäckt faktsikt. Vad som höll på att sabotera min plan till att få sova ut var att bilskrället ska in på service på fredag, och ivlken tid, jo klockan sju. Det är faktiskt inte mänskligt! Det betyder ju att jag måste gå upp ännu tidigare än vad jag gör till jobbet. MEN jag lyckades övertala sambon att lämna in bilen imorgon eftermiddag istället, tyckte det var en mycket klokare idé.

Kollar hockey, säger bara heja HV!! Hade dessutom lite sällskap av dottern under första perioden, hon satt och klappade händerna och tjöt. En riktig hockey fantast med andra ord.

Kan någon svara på varför det i hela friden har snöat idag?!?!?!?! Det är ju fasiken löjligt, för en vecka sedan gick jag i t´-shirt, coh dottern i sina vårkläder!! Kan vi kanske skylla det på vulkanen, det vore trevligt att ha en bra förklaring om inte annat en ursäkt. på tal om vulkan, nämde ju att jag har lite kompis i utlandet som sitter fast, skulle åkt hem igår morse. Nu har jag ändrat mig i alla fall, jag tycker inte ett dugg synd om dem och är nog lite avundsjuk trots allt. De bor på ett fyrstjärningt hotell och det är all inclusvie, de behöver inte ens betala ölen själva. Ja jag är avundsjuk!

Har upptcäkt en riktig jobbig bieffekt av att ha börjat jobba. Mitt samvete mår inget bra, jag känner mig som världens sämsta mamma ibland. Jag har börjat tappa kollen på de dagliga rutinera, tvätt och allt egentligen. Dessutom har hon börjat bli pappig. Inte för att jag missunna sambon det, självklart inte, men det är inte annat än att det svider lite i hjärtat. har börjat kännas lite som man är överflödig, och att jag inte gör tillräckligt för min dotter. Vet att det är något felaktiga tankar, men det bryr sig inte hjärtat om.
Men nu är jag snart ledig i tre dagar, och då ska det vara kvalitetstid här hemma!!!! Saknar min lilla tös på dagarna, de få timmar på kvällen är inte tillräckligt.

Nu tillbaka till hockeyn, ska försöka hinna med att plocka fram nästa storlek i kläder till dottern under pausen...god kväll

Kommentera

Publiceras ej