Dagens fråga är besvarad

1kommentarer

Nu vet jag varför det är så jäkla mycket tvätt hela tiden, hade på känn att det här är inte normalt. Anledningen till att vår tvättkorg alltid är full och att det knappt finns någon rentvätt (vilket är en ekvation som inte går ihop då jag tvättar hela tien) är att sambon lägger i rentvätt i korgen!! VARFÖR!? Jo han tyckte att det låg tvätt överrallt i huset, så då lägger han det där i istället för att vika ihop rentvätten som då kanske ligger lite spritt här ovh var i huset, för att jag inte riktigt hinner med att få in det i lådorna! Karlskrälle! Efter en mindre utskällning om detta upptåg har han nu lovat att kolla vad som är rent och vad som är smutsigt innan han slänger det i tvätten. Jag menar, när man hittar kläder i tvättkorgen som har prislappen kvar så kanske kanske de inte behöver tvättas direkt?!

Övrigt, dottern har numer fått för sig att det är bekvämt att sova på mage, och vem är jag att påstå något annat.

Effektiv morgon faktiskt, tvättar för fullt, har diskat, dammsugat huset och ska nu skura golvet med. Därefter blir det långpromenad när dottern behaga vakna och kanske lite bakning med. Landet får faktiskt vänta med tanke på att dt började regna...så bråttom har jag inte med det! Nä, återgå till skurningen då innan damen vaknar där uppe!

1 kommentarer

Petra Lindemann

13 Apr 2010 13:07

Vill bara passa på att säga att du kommer inte att lyckas med att få honom att sluta slänga ren tvätt i korgen. Har de en gång lärt sig att "städa" på detta sätt så håller det i sig. Jag vet vad jag talar om. Jag har två sådana hemma..... Nu är måttet rågat, och dessa små mindre varelser kommer att få ta hand om all tvätt om det fortgår. Jag ska berätta resultatet för dig senare!

Kommentera

Publiceras ej