Dagen till ända

0kommentarer

Och det har varit en sådär underbar dag som innefatta en insikt i hur fattig man verkligen är, lika roligt varje gång. Försöka ge sig på att deklerar med ROT-avdrag var ju ett projket i sig, varför kan inget vara enkelt? Kanske fick vi det rätt och kanske inte, återstå att se när återbäringen kommer.

Nu kan det tyckas att jag gnäller en del om pengar och samtidigt ska vi iväg på semester, en del kanske finner det lite märkligt. Så en förklaring följer, vi betalar inte semestern, utan det göra mina fina svärföräldrar, de bjuder hela sin familj på den här semestern. Hade det inte vart för dem hade vi inte åkt utomlands i år, det kan jag lova.

Har känt mig ganska lat coh fläskig idag, kan bero på att jag fastnade vid en film i eftermiddags när lillhöna låg och sov, och sen vräkte jag i mig onyttigheter. Inte annat än att man skäms nu. Behövde verkligen inte det egentligen, har ju mer eller mindre fått börja om med viktminskningen igen, då jag lyckats lägga på mig en del efter jag slutade amma. Kan man börja igen? Fettsugning är kanske en idé annars, krävs inte lika mycket jobb från min sida (det gillas) men så var det det här med pengar...näe tror inte det. Finns ju såklart ett alternativ till och de tär ju att gilla kroppen som den är. Har lite problem där. Vissa dagar är jag hyfsat nöjd, eller i alla fall att jag kan säga "okej" när jag ser mig i spegeln, kan nog leva med det här. Min kropp har ju trots allt gjort något jäkligt bra. Men sen kommer dagarna när man blir lätt kräkfärdig när man ser sig själv, och börjar funderar på att kvinnorna som bär burka är inte så dumma trots allt. Vad kostar en sån?

Usch nu kommer svammlet igen, dags att krypa till kojs nu, upp tidigt imorgon och koka kaffe till passagerarna i bilen, få imorgon rullar vi ut på äventyr med jobbet.

Kommentera

Publiceras ej