Bristande kommunikation har det varit här

1kommentarer

För en gångs skull är det faktiskt inte mitt fel att det har varit en dålig uppdatering på bloggen. Och märkligast av allt, jag kan inte ens skylla på sambon. Vilket i vanliga fall är ganska bekvämt att göra. Orsaken den här gången är Telia. De bestämde sig för att stänga ner all fast telefoni, mobiler och internet här i byn. Tack så mycket sa alla. Totalt isolerad från omvärlden, som man inte var det tillräckligt med tanke på placeringen av bostaden. Fördel dock med att vara isolerad är att istället för att sitta i telefon eller på nätet så tog vi oss tid till att spela spel tillsammans, brädspel då, och till det slank det även ner ett glas vin. Inte dumt alls. Telia kanske skulle strula oftare?

Märkligt, hade jätte många saker som jag hade tänkt dela med mig av, men nu när jag väl sitter här med ett dåligt fungerande internet, men dock fungerande kommer jag inte ihåg någonting av det. Kanske skulle börja anteckna? Fast å andra sidan blir det inget spontant skrivet, vilket nog egentligen ligger lite mer för mig.

idag såg jag en iller eller en mink. Vet inte vilket, någon som vet skillnaden på dem? den spatserade över trädgården, under bilen och stannade och tittade på mig. Fick faktiskt ett riktigt schysst kort på den, rädd var den verkligen inte. Någon timme senare får sambon syn på den och skickar hunden på den. Det här är världens snällaste och mesigaste hund, som helt plötsligt förvandlandes till en rytande best. Stackrs iller/mink. Var den iinte rädd innan så var det den nu....kan ju säga att den överlevde, då jag tyckte att det var något onödigt att ta död på den på det sättet. så den ilade iväg, och lär nog inte komma tillbaka hit på länge...

I snart en månad har jag bönat och bett, har till och med fått förslitningar på knäna, på att jag, sambon och så klart barnet ska ut och gå på en riktigt långpromenad. Idag gick min önskning i uppfyllelse. Vaknade vid halv åtta till ett underbart väder. Så vi bestämde oss snabbt för att rensa gaderober och städa övervåning inte var så viktigt (trots att dammråttorna nu för tiden trängs med oss), så istället åt vi alla frukost och sen bar det iväg. Hittade en grusväg, vi följde den längs sjön, hittade många fina underbara ställen som hade vart fint att köpa, drömma går ju. Sen hittar vi även en bokskog, vilket tydligen är Sveriges nordligaste bokskog för den som kände att de ville anteckna i sin intressebank. Så vacker så vackert. Inga bilar, inga hus, bara skog och sjö! Vi njöt, hunden tog årets första dopp, det gjorde inte vi. Dottern har ätit sitt första löv, antagligen inte det sista. Det var en riktigt underbar förmiddag! Sånna hoppas jag det blir fler av.

Är det bara jag som ibland letar och letar efter saker och ting som man VET ska befinna sig på en plats, men den är inte där? Idag höll och sambon på att leta oss förtvivlade efter en gryta. Den SKA vara i grytskåpet, den var inte där. Gick igenom alla skåp och vråer, borta! Visade sig att den var hemma hos min mamma?! 

Just de, fästingsäsongen har börjat....suck! 

Nu tänker jag sova, kan tänkas tidigt enligt många. Men när jag säger sova menar jag i själva verket att jag lämnar datorn nu, alltså efter jag läst tidningarna, sen plockar jag undan, packar inför jobbet, lägger fram kläder, därefter läser jag eller spelar spel i sängen tills klockan är alldeles för mycket. Så nu förstår varför jag måste gå lägga mig så tidigt, hur ska jag annars hinna?

GodNatt 

1 kommentarer

Jennie

17 Apr 2010 12:18

Troligtvis så är det samma mink som har suttit utan för mamma och pappas dörr samma dag. fräste och hade sig. De sopade till den men efter någon timme var den fortfarande kvar.. mysko mink.

Kommentera

Publiceras ej