Blev inte så lång dag som jag var rädd för

1kommentarer

Hade verkligen inte räknat med att jag skulle vara hemma nu, har dessutom varit hemma sen halv tre!!! det gick mycket bättre än förväntat idag, började ju förvisso en timme tidigare än vanligt, men ändå.

Har även testat på att medverka i en hovrättsförhandling, inte varje dag man gör det! Förtydligande, inte jag som stod åtalad eller dylikt. Kallas jobb...

Mycket märkligt, skickade en bild tidigare till bloggen, som inte verka ha dykt upp. Teknikens värld är verkligen underbar. I alla fall, regn regn regn. Kom hem, jätte fint väder. Toppen tänkte jag, här skall det gungas och promeneras tills fötterns bli blå. Fixade mellanmål till sömntutan och sen drog vi på oss full mundering för att tillbringa dagen i trädgården, tänkte även tracka karln som städade bilen. utav någon anledning anklagar han mig för att smetat chocklad på stereoknapparna och blinkers....förstår inte vad han talar om, jag äter ju aldrig choklad i bilen. Börjar tror att min käre vän hustomten Bertil har återvänt, enda förklaring jag kan komma på. Hur som helst, glada och sprallig knallar jag och lilltösa ut för att fort bli på betydligt sämre humör. Hur i hela friden kan vädret skifta så jäkla fort! Det REGNAR!!! Och det har inte fasn slutat än heller. Men envis som man är så skulle eftermiddagen tillbringas utomhus, så det så. Gungan fick hänga där utan att gungas, nästan så han såg lite ledsen ut. Jepp, det är en han, och han heter Alfred har jag bestämt, har dottern några klagomål på det kan hon återkomma om ett par år. Men en promenad blev det, drog på regnskyddt på vagnen, vilket tydligen var det roligaste på länge,  börjar misstänka att vi inte roar dottern ordentligt om hon nu blir så överlycklig av ett prasslnde grått skynke. Till och med sambon fick vi med ut, han däremot var rädd om håret och vågade inte bli blöt, mes tyckte jag. Han löste det som på bilden (som kanske dyker upp?) genm att sätta fast dottens parasoll på handaget över sitt huvud....ja alla sätt är bra utom de dåliga påstås de, jag r inte säker på att jag håller med. Sen iväg, hittar en buss full med böcker och filmer...mycket trevligt, hem kom vi igen efter en våt runda med tre filmer och en bok i släptåg.

Just de, min hund har blivit kidnappad!!!! Ta väl hand om honom säger jag bara!!!!

mat, välling, hungrig, trött....dessa ord kan stämma in på flera i hushållet för tillfället, inte hunden då han tycket att vårt hem var för tråkigt och lämnat oss för en annan familj...

1 kommentarer

Petra Lindemann

29 Apr 2010 12:38

Kidnappad hund har det bra. Lycklg som bara den när han fattade att dörren in till huset skulle verkligen öppnas för honom även denna gång. Båda barnen hemma och lika lyckliga som fyrfoting. Gladast ev dem var givetvis Wilma i sjuksängen. En kompis att gosa med trots att man är sjuk.

Han var inte lika populär kl 06 imorse när han kom upp i sängen med lejonet i munnen, småmorrandes som bara han gör, och ville busa. Han krafsade på magen och gjorde allt som stod i sin makt för att få igång sjuklingen, men misslykcades. Lade sig nere vid fötterna och gosade istället. Tog plats menade Wilma

Kommentera

Publiceras ej