Bästa helgen på jag vet inte hur länge

0kommentarer

det har verkligen varit det. Den har varit helt osannolikt bra. Gårdagen har ja ju redan beskrivit hyfsat i alla fall. Idag har det varit underbart väder, dottern varit på sitt allra bästa humör, har pysslat och lekt hela dagen. Var även en runda i skogen och lämnade av lite smörgåsar till karlarna (jäkla tur att vi köpte oss en terränggående barnvag) och som gräddet på moset tar HV71 SM-Guld! Och nu ska vi titta på en film och bara mysa...tror faktsikt inte det kan bli bätte än så här. Ok, lite ljuger jag väl, lite mera pengar hade väl inte vart fel, men så är det ju alltid. Men bortser man från det är jag väldigt tillfreds och lycklig i mitt liv.

Det var ett tag sedan jag skrev om dotterns sovvanor, vet inte varför det har försvunnit ur minnet. För självklart sover barnet fortfarande, till ovh från, idag ovanligt mycket. Men så här ser det ut i dagsläget i alla fall. Dottern är ju snart nio månader gammal, snart ingen bebis längre, och sover fortfarande hela nätter, det har hon ju i princip gjort sen hon var en vecka gammal. Om man bortser från mat ibland då i början så klart, men somnade alltid om direkt efter. Nu för tiden somnar hon mellan kvart över sju och kvart i åtta på kvällen efter en flaska välling i mitt knä, sen kan hon ibland vakna till när vi går och lägger oss. Enligt henne är det väl som tio elefanter klampar in, och jag tycker vi smyger så mycket vi kan. Men ingen fara på taket där heller, så fort vi släcker lampan somnar hon igen. Sen sover hon till någon gång mellan fem och sju, då blir det välling, och sen sover vi igen till halv åtta oftast. Inte så mycket att klaga på ehller. Hon somnar även alltid i egen säng nu för tiden; brukar ta en tio minuter för henne att somna; och under tiden där ligger jag bredvid i min säng och läser en bok eller något. Dagtid brukar hon sova en eller två gånger, lite olika beroende på vad vi gör. Men ett sovpass brukar vara mellan två och tre timmar i sträck. Så där, det var väl hur läget är idag. Inget att klaga på alls, har nog egentligen aldrig varit, verkar som vår lilla tjej är ett ganska enkelt barn när man hör andra prata om sina. Men vad vet jag, jag känner ju inte till något annat.

just de, i dotterns säng hänger en speldosa (inbyggd i ett gosedjuraktigt), använder den ibland mest fö ratt det är mysigt, men innan när jag skulle lägga henne bökade hon runt som vanligt för att kunna hitta den mest bisarra sovställning, och under denna expidition hittar hon då speldosan. Och drar igång den själv för första gången, jäkla det var roligt, så det tog nog tjugo minuter idag istället för henne att somna. Men vad söt hon var när hon låg där och drog och drog och drog och sen somnade med snöret i handen.

Det här blev verkligen ett bebis inlägg, men varför inte, det är ju det mitt liv handlar om till stor del nu för tiden. Skulle kunna skriva hur mycket som helst egentligen, men det tar vi en annan gång. Nu ska vi titta på en film...höres imorgon.

Kommentera

Publiceras ej