Är påsken över nu?

0kommentarer

Mycket har hänt, men frågan är om det är något intressant egentligen. För mig är det de nartuligtvis, och om det är intressant eller inte för er läsare struntar jag nog i. Det är ju trots allt jag som skriver här, så gilla läget :)

Påskafton började toppen i alla fall. Var på toa på morgon, och ja vi behöver kanske inte gå in nämre på vad jag gjorde där. Hur som helst, när jag då tänkte ta och lämna badrummet för att fortsätta med vår packning så slutar det med att jag står med ett handtag i handen. Låter väl logisk förvisso om man nu vill öppna dörren. Grejen var dock den här, handtaget befann sig i min hand men satt inte fast i dörren. En ganska viktig detalj om man nu önska lämna ett rum. Bara till att skrika på sambon (tur att han var hemma) att komma och släppa ut mig. Inte för att han ville det, han hade skitkul på andra sidan dörren. Jag var inte lika glad...efter mycket hot och mutor släppte han ut mig. Se, en underbar start på en dag.

Vidare till storstaden för att festa till det, lämnade dottern hos sin farmor och farfar. Första gången hon skulle sova borta utan oss. Kändes lite märkligt! Festen var skitkul! Väldigt kul att träffa lite kompisar och kunna slappna av och göra vad man vill! Jag kom väl i säng vid ett tiden, sambon och de andra runt tre halv fyra kanske. Det som kändes så fel var när jag gick och la mig, och inte kunde titta till dottern i sängen bredvid min. DÄR kom punkten jag saknade min lilla tös något fruktansvärt! Trodde inte det var möjligt ,men helt uppenbarligen har jag blivit en sådan där fjobmpig jobbig sak som inte kan vara utan sina barn....ahhh...nä så illa ör det inte. Men visst, lite saknad det var hon allt. Det bästa var nog ändå när vi vaknade, inte en männsika var bakfull?! Hur nu det är möjligt begriper jag inte??? Med tanke på den alkoholkonsumtionen för alla under gårdagen så borde minst en ulkat hos porslinguden på morgonen och de andra liggandes kvidandes framför något värdelös problem program på tvn. MEn icke!!! Inte för att jag klagade, underbat att slippa en baksmälla, desustom innebar det ju att vi kunde hämta dottern tidigare än tänkte och åka hem tidigt. Mycket bekvämt!

Ja, nu orkar jag faktsikt inte skriva mera. tänker ta chansen och få lite tid ensam med sambon för första gången denna långledighet! Så har det bra så höres vi nog under morgondagen!

Kram eller npt

Kommentera

Publiceras ej