Äntligen fick vi vara ute och pyssla i trädgården

0kommentarer

Sambon drog till skogs, jag la dottern för att sova middag och sedan knallade ut i trädgården. Hade som mål att hinna räfsa hela gräsmattan medans hon sov, något optimistiskt. När jag gjort klart baksidan började jag hoppas på att dottern skulle vakna i förtid, trött och värk i halva kropen. allt för länge sedan denna kropp ägnade sig åt någon större fysisk aktivitet. Som tur var så behövde inte dottern vakna, en blåsa stor som en femkrona uppenbarade sig i handflatan...då ska jag stopp, nu räcker det. Men halva trädgården räfsad, resten blir imorgon, och sen skall det förorenas! Nu skall mossan väck, om jag så dör på kuppen!!

Sen drog även vi ut till skogs för att kolla vad de sysslade med. Var även en duktig husmor och tog med mig smörgåsar, kors i taket! Var nästan så sambon blev smått chockad över detta tilltag, men nöjd blev han. Dottern tyckte motorsåga och traktor var hysteriskt roligt, annars satt hon mest och mös i solen. Hunden han var lika nöjd han, speciellt efter han lyckats gå ner sig i ån. Inget klart vatten där inte, utan enbart en massa dy. Jag kan lova med absoluta största säkerhet att han kommer inte vara lika nöjd när han åker in i duschen sen.

Nu mellanmål, sen skall det kollas på hockey, badas och gungas. En underbatr kombination...tur att gungan är upphängd i vardagsrummet. Förresten, är det någon som vet varför den här bebisen har någon förkärlek för att försöka dyka ner från soffan med huvudet före hela tiden?? Jag personligen tycker det verkar lite korkat, men hon blir fly förbannad när jag hindrar henne. Har jag närt en kamikaze vid min barm?

Kommentera

Publiceras ej