Vaccin och...

0kommentarer

Sånt jäkla tjat, gnäll och oro det är över detta jävla vaccin. Och alla ska ha åsikter om det, och det har man nartuligtvis rätt till. Men ge fan i att ge mig råd om saken om jag inte bett om det. Hur jag och sambon väljer att göra är helt upp till oss. Säger jag att jag ska vaccinera mig finns det de som anser att man är en dålig förälderm för det kan ju inte vara bra att spruta in sån skit. Men exakt samma sak händer om jag säger att jag inte ska vaccinera mig, då är jag en lika dålig förälder, egoistiskt till och med. Nu är det så här, vad vi gör är vår ensak, alla andra får göra exakt vad de vill, det rör inte mig i ryggen. Man gör det man tror är bäst för sin egen familj!!!
Nu är det så att för min egen och sambons del är jag inte speciellt orolig för svininfluensan, och hade det gällt enbart oss hade vi nog inte vaccinerat oss. Ingen av hos har några hälsoproblem eller dylikt, och jag tror faktiskt inte det är så farligt att få den nya influensan då, om man är frisk i övrigt. Visst inte kul, men det är väl influensan aldrig. Men nu är trots allt inte vår situation på detta sätt, det är trots allt en person till i våra liv som blir påverkad av våra beslut. Just därför kommer vi vaccinera oss. Det gör vi för att förhoppningsvis besparar Line influensan! Denna jäkla spruta, (något spruträdd) kommer jag ta nästa vecka, då skall det köas utanför vårdcentralen. Sambon som jobbar natt just den veckan får ta den veckan efter istället. Kan ju vara bra egentligen, då man kan bli sjuk av vaccinet, kanske det är smart att vi inte gör det samtidigt. Skulle det ske, så är ju i alla fall en av pigg nog för att ta hand om barn, djur och hus.

Strunt i detta nu. Nu har jag suttit och beställt massa kläder till lilltösa från H&M. Kommer i slutet av nästa vecka, som julafton i förtid. Mycket roligare att shoppa till henne än till sig själv!!! Förhoppningsvis så kommer min beställning från cdon och adlibris imorgon, woho för i så fall blir det filmmaraton här på kvällarna, och en massa kvällsläsning!

Dags att förbereda för morgondagens utflykt nu...

Kommentera

Publiceras ej