Rutiner...

0kommentarer

Varför är det så att när man äntligen tror att man lyckats hitta någon form av runtin här hemma, så kommer det en liten dam och vänder upp och ner på allt??? Precis när man tror, yes så här är det!!! Så ändras allt. Som till exempel, tills går har hon i flera veckors tid alltid sovit mellan elva och ett halv två på dagen. Vilket var perfekt, för det visste jag med säkerhet att hon gjorde. Så det var lätt att planera dagarna och aktiviteter utifrån det. Men inte! Igår ändrades den här rutinen helt och hållet. Tycker att det var lite taskigt av henne att inte medela mig detta i förväg. Så från och med nu så sover hon tidigast halv ett, kanske halv två med. Sover fortfarande i lite över två timmar. Detta helt uppenbarligen spelar ingen roll om hon varit vaken längre eller mindre :s Så jag antar, att när jag väl börjar tänka igen " ok så här är det, funkar fint!", så kommer det garanteras förändras igen. Men men, nu sover hon i alla fall, så jag ska ta tag i det jag avskyr allra mest. Tycker faktiskt det är riktigt kul att laga mat och baka, men DISKEN! Det är nog det värsta jag vet, gör vad som helst om jag slipper disken. Tyvärr så fungerar det ju inte så, de har fortfarande inte uppfunnit något magiskt sätt som gör disken ren utan att jag måste anstränga mig. Här skulle nog en del människor påstå att det har de visst, det kallas diskmaskin. Nu hävdar jag att det inte är sant. Diskmaskinen må diska porslinet, men inte utan arbete för min del. Måste fortfarande plocka in och ur, även fördiska ibland. Och då spelar det ju ingen roll!!!!
jaja, planen för idag är då att diska klart...suck! Sen när det är gjort skall det bakas muffins och förbereda kvällsmaten, sen då diska igen...suck!

Just de ja, då sambon, min älskade sambo missade en liten liten detalj imorse var jag tuvngen att vända upp och ner på hela huset för att hitta bärselen, som på mystiskt sätt inte befann sig där jag la den sist. Märkligt det där. detta berodde ju nartuligtvis på att sambon åkte iväg till jobbet med barnvagnen där bak. Hade ju kunnat tagit en dag inne och bara haft det skönt. Men misstänker starkt att hunden hade protesterat mot detta, om inte annat hade han orsakat mig mera städning. Så som tur var så regnade det inte idag. Så jag, Line i sin söta björnoverall hängandes på min mage, tog hunden och gick ut på en långpromenad i morse. Väldigt skönt var det. Men herregud vad tung hon börjar bli. Var helt slut i ryggen när vi kom hem igen, är  inte van längre att bära henne på det sättet. Så jag ska se till att barnvagnen kommer in igen!!

Kommentera

Publiceras ej