Rena julafton...

0kommentarer

Härliga dag! Var uppe hyfsat tidigt idag för att hinna med alla vardagsbestyr innan det var dags att åka till Vetlanda. När hunden var rastad, dottern inpackad i bilen bar det iväg hem till mamma för att försöka fånga en katt, inte så lätt, hon lät sig jäkla inte mutas med mat för att gå in i buren. Efter mycket om och men så är även katten inpackad i bilen. Då börjar resan mot stan för att hämta upp Therese och Simon. Katten Asta skrek hela vägen...suck. Till slut fick hon sitta i bagagen istället då hon försökte döda mig varje jag skulle växla. I vetlanda eller rättare sagt utanför staden hälsade vi på Sanna och Ellie, i deras nybyggda fina hus. Bara lite avis!!!
Det första jag får göra  är att bada katten i badkaret där, ni som har testat detta vet hur enkelt det är :S Ett stadigt tag om nackskinnet för att inte bli klöst och sen rappa på med tvätten. Detta då för att det hade hänt en liten olycka i buren. Varför jag nu hade med mig en katt är enkelt att förklara, hon skulle nämligen flytta hem till Sanna med familj :) Och det gick så himla bra, hon accepterade det direkt. Ellie tyckte oxå att det var mycket kul med en ny familjemedlem! När allt kattstök var avklarat så satte vi oss och fikade och snackade mycket goja. Alltid lika trevligt!!

Simon är ju så pass stor nu att han sitter upp själv, och oj vad jag ser fram emot att Line gör det. Förenklar ju tillvaron med hundra!!!!

Hunden blev ju trimmad igår, på tiden kan man ju lungt säga. han var ju så llånghårig att han gick in i träd och dylikt. Nu däremot så är han så mesig så mesig. Halva hunden är bort. Ska lägga upp nåt kort på honom nån dag när jag kommer ihåg.

När vi åkte från Sanna fick vi även med oss våra beställningar från ljuspartyt, mycket trevligt. Men sen jäkla rassla det till i mobilen, då har smsavin kommit oxå. Bara att köra förbi statoil på vägen hem och hämta en stor påse med kläder från H&M, böcker från adlibris, böcker från cdon och massa filmer från cdon!!!! Så jäkla kul. Var ju som en tidig julafton eller försenad födelsedag, vilket som!!! Kan tillägga att jag shoppade enbart på rean ;)

Nu ska jag ner och titta på en av filmerna eller börja läsa en bok, vet inte vilket?! Lilltösa sover sött och gör nog det ett tag till, helt färdig efter en intensiv dag :)

Kommentera

Publiceras ej