Osmakligt ämne...

0kommentarer

Jepp tänker nämligen skriva om bebisajs! Imorse så ringde jag till bvc och kollade vad man skulle göra om det gått över en vecka sedan hon bajsade, tyckte dessutom att hon började få lite ont av det nu. Men enligt damen jag talade med så var det inget att oroa sig för, så länge hon åt som hon skulle och inte kräktes upp allt så var det lungt. Hon påstod även att det är fullt normalt att det kan gå tre veckor mellan gångerna :S Detta gällde då om man helammade som jag gör. Men man började ju ändå undra, tre veckor är en lååååång tid tycker jag. Men  behövde inte funderar mer på den saken för en kvart senare så kom den efterlängtade blöjan. Märkligt att man nu för tiden kan finna sån glädje över sådana osmakliga saker :) En sak kan jag säga...jag är mycket tacksam för att vi bytte upp en storlek i blöjor tidigare i veckan, för den mängden hade aldrig fått plats i de gamla mindre blöjorna. Har aldrig någonsing sett sådan imponerad mängd avföring, då började mna ju undra, om detta var lite över en veckas mängd, hur i hela friden skulle de se ut efter tre veckor :S Stackars barn säger jag bara!!! Så då detta var avklarat för denna gång så blir det paus i matandet. Nu blir det enbart amning ett tag innan vi testar nya saker, säger ju att de ska vara fyra månader när man börjar med smakportioner, och det är hon ju snart, så vi väntar till dess tror jag.

Ja bortsett från att byta blöjor har det inte hänt jätte mycket idag. Var hemma hos mamma och Vladde en sväng, provduschade i deras nya badrum. Lite avis mna blir eller, de hade tryck på vattnet och VARMT vatten. Inte strilande ljummet vatten som vi har. Så det var en fröjd kan jag säga. Risken finns att det kanske blir en veckovana att göra, åka bort dit och duscha skönt! Sedan blev vi kvar där och allmänt umgicks en stund. Skönt att få komma hem ibland och få vara barn mellan varven. Sen när Line började bli lite seg åkte vi hem och tog på pyjamas, så hon däckade nästan direkt när vi kom upp till sovrummet, runt en 19.45...Bästa barnet någonsin på att sova!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej