Myssöndag...

0kommentarer

Ska dock börja med gårdagen tänkte jag. Igår åkte jag och lilltösa iväg till badhuset för att gå på babysim. Till sällskap hade vi Sanna med dottern Ellie. Badet går bättre och bättre för varje gång vi är där. Line är fullständigt sjövild i vattnet :) Testade att dyka denna gång med, och det var ju inga problem alls :) Tyvärr så var ju inte Ellie redigt på badhumör, så kan det gå. Men det var trevligt att de kom trots det :) Sedan bar det av hemåt, slängde mig i soffan och kollade på en film medans resten av familjen låg och sov. Sen var det dags att börja göra oss iordning för fest! Lilltösa uppklädd och söt i klänning, hennes moder uppklädd i kjol de du!!! Fadern i kostym, mycket stilig familj måste jag säga. Tyvärr blev inte kvällen så lyckad som man hade önskat. Det var lite för många wooogirls på plats (How I meet your mother), lite för tydlig uppdelning på bordsplaceringen, och senare börjar det med lekar vilket innefattade högljudda visselpipor...då fick Line spader, övertrött som hon var i alla fall. Så då packade vi ihop och åkte hem istället och kollade på film till sent....så idag är man lagom sleten, känns som det var en riktigt praktfest igår, men inte...nu för tiden räcker det att man är uppe sent så känner man sig bakis dagen efter. Synd då att sådana saker påverkar ju inte lilltösa överhuvudtaget, senast nio så är det dags att gå upp varken man vill eller inte. För då är det kört att få henne att snooza mer. Men idag fick jag sovmorgon! Sambon tog dottern vid kvart över nio och gick ner och mös med henne, han fick lite ensam tid med henne och jag fick sova ut....win win situation!!! Så denna dagen började (för min del) med promenad med hund, ladda en maskin tvätt sen satte vi oss och kollade på film medans Lilltösa sov. Idag blir det slappadag hemma, redigt höstväder ute, då är det ok att sitta inne i mysbyxor och dricka te :)

Från jag var yngre, så är det ett par saker som man minns extra tydligt med värme. En av de sakerna var Robinson. Då satt hela familjen på lördagarna och kollade och hade familjemys! Man åt gott innan och åt lite godis på kvällen framför tvn. Så vill jag ha det igen! Eftersom vi missade säsongstarten igår då, ska jag ta igen reprisen idag så man hänger med nästa vecka. för i fortsättningen blir det lördagsmys här hemma!! Gillar sådana traditioner. Nu är ju Line alldeles för liten för att minnas sådana saker, men om man håller i dem så är det något hon också förhoppningsvis kommer minnas med värme. Behöver ju nartuligtvis inte vara just Robinson, utan man har ju flera saker som man försöker skapa till att bli en familjegrej, återkommande. Hopps jag lyckas med några precis som min mamma gjort genom åren. Minns disneydagstiden med glädje, vet även att det är något min mamma minns med glädje oxå. Ytterliggare ett tydligt minne för mig från när jag var liten var när mamma satt vid pianot och spelade fur elise, varje gång jag hör den i vuxen ålder så är det en påminnelse från barndomen, det är något som är hemma för mig! Svårt att beskriva hur det känns, men det är ett underbart minne och känsla. Något sådant hoppas jag att jag även kan skapa för min dotter, något som för henne alltid kommer påminna henne om hemma och mysiga stunden med sin familj. En sak är ju redan infört, och det är söndagssteken ;)

Kommentera

Publiceras ej