Måndag...

0kommentarer

...som det gör någon skillnad när man är mammaledig :) Skillnaden är ju i och för sig att sambon inte är hemma på dagarna. Men annars gör jag ju stort ett samma saker som vanligt. Inte för att det gör något, tycker faktiskt om att få tillbringa dagarna hemma och göra basjobbet här hemma och mysa obehindrat med dottern. Lilltösa ligger under babygymmet nu, sprattlar och tjattrar så det står härliga till. Sambon kom nyss hem, såg han stiga ur bilen. Och helt ärligt, jag var smidigare som höggravid. Tydligen har han sträckt sig i ryggen på jobbet idag. Det syns!! Han vaggar fram som en anka och ett kassaskår skulle antagligen vara smidigare än vad han är nu. Men med lite piller och vetekudde så hoppas vi på att det försvinner. Så vad har jag gjort, jo tjuvstartat julen! Har slagit in en massa julklappar! Älskar verkligen allt med julen till. Ser fram emot söndag och första advent så man kan få sätta fram alla ljusstakar och mys. Bortsett från det har det varit mycket soffsittande, eftersom den lilla hönan hade en period idag då enda stället hon var nöjd på var i mitt knä/famn, efter ett tag blir det jobbigt att gå runt, så då hamnade vi i soffan. Inte för jag klagar, det är helt underbart att sitta och gosa med henne, lukta på henne, bebisar luktar ju så underbart. Skulle i princip kunna göra det hela dagarna, men ibland måste man ju göra annat med. Såsom tvätta, städa, laga mat etc, inga jätte roliga saker men nödvändiga saker mellan varven. Nepp, nu ska jag avsluta detta och påbörja kvällsmaten. Krebinetter och potatis blir det idag :)

Kommentera

Publiceras ej