Mammaträff...

0kommentarer

Idag var första mammaträffen som BVC sammansatt. Vi var sju mammor med sju bebisar som träffades idag. En av tjejerna kände jag igen från föräldrarutbildningen, och en tjej från BB. Line var den äldste med sina snart tre och en halv månad, en annan var född dagen efter. Den yngsta var sex veckor gammal. Svårt att tänka sig nu att Line en gång var så himla liten, och det är trots allt inte länge sedan! Det var hur som helst väldigt roligt, dels att träffa lite människor men dels att få prata med andra mammor som har barn i samma ålder, hur det går för dem och hur de gör etc. BVC sköterskan som var med första timmen var väldigt mysig, dock en typisk bvc sköterska tycker jag nog. Hon pratade en massa om vad vi inte skulle göra med våra bebisar, och det var väl ungefär allt. Lämna helst inte huset förräns de kan köra egen bil :S
Eftersom hon var så anti allt som hade att göra med att gå ut med bebisen där det fanns andra människor än familjen så var det knappt någon som vågade säga nåt. Andra ljud blev det när hon gick! Det vi alla kom fram till var väl att använda sitt sunda förnuft kommer man ganska långt på. Man kan inte sluta leva helt för att man fått barn eller att det är influensatider. Däremot behöver man inte vara dumdristig. Men att gå en runda på stan med barnvagn anser inte jag är dumdristigt! Jag hade nog tänkt fortsätta leva vårat liv som vi gjort hittills...tycker jag fungerat riktigt bra i alla fall. Men hur som helst så var det riktigt kul, och jag ser fram emot nästa träff som är om en månad. Sen fick jag även tips på babyrytmik i Värnamo, ska nog ta och testa det någon dag. Kul att ha lite att göra på dagarna, så det händer nåt. Både jag och Line tröttnar på att sitta inne hela dagarna...behöver prata med andra människor med. Line hon skötte sig exemplariskt idag kan tilläggas, om man får skryta lite. Hon låg på madrassen på golvet och tjattrade jädra! Inte tyst en sekund, men så nöjd och glad!!!

Nu ska jag ner oh förbereda dagens kvällsmat tror jag...

Kommentera

Publiceras ej