Härliga söndag...

0kommentarer

Kan börja med gårdagen kanske. Alex kom ut på besök igår, det var väldigt kul att sitta och snacka skit om både nya och gamla tider. tråkigt att man inte kan ses oftare dock.
Senare på kvällen var sambon iväg och införskaffade de sista två filmerna i Johan Falck serien och en stor påse lösgodis. Lilltösa var helt underbar hela kvällen, låg och mös med oss i soffan.

Idag är det ju fars dag, trots detta så fick jag en hel mysig morgon. Sambon lät mig ta sovmorgon medans han gick ner med lilltösa och ordnade till riktig brakfrukost som vi avnjut till en Stephen King film. Inne på lite av en King maraton här nu. Men eftersom det nu är farsdag så hade jag köpt en present till sambon från Line, den allra första farsdags presenten någonsin :) Ett par fårskinsstofflor blev det, och sambon blev mycket glad. Dagen fortsatte med skräpeldning utomhus i vår nya tunna, Line sov i vagnen, började även röja bort den otroligt misskötta och fula häcken, kan dock tilläggas, inte vi som har misskött skiten, var sån redan när vi köpte huset för ett och ett halvt år sedan. Men nu jäklar ska den väck!! Fick helt plötsligt nästan trettio kvadratmeter mer tomt på köptet!!! Ibland, eller rättare sagt rätt ofta så förstår jag verkligen inte vad sjutton folk har tänkt på när de byggt och underhållt detta hus och trädgård. T.ex. Finns inte ett enda fönster på solsidan av huset!! Varför???? Ett rum på övervåningen, som skall bli Lines rum inom sinom tid, hade fyra dörrar in????!!!! Vad tänker man med då, detta var bara några märkliga saker här...skulle kunna fortsätta länge till, men det orkar jag inte.

Nu lagas det mat här hemma, för mor min med karl kommer snart på besök, dags att fira hennes födelsedag med. Hoppas hon gillar sakerna jag och lilltösa var och köpte i fredags.

Grattis Mamma på 35 års dagen!!! ;)

Kommentera

Publiceras ej