Första advent var det igår ju...

0kommentarer

Hann/orkade faktiskt inte skriva något igår.
Det var ju första advent igår, vilket innebär att snart är det jul!! Och det gillar vi, bästa tiden på året helt klart. Så mysigt med allt ljus, mörker, klappar, mat etc, skulle kunna hålla på i all evighet. Men igår var det inte bara första advent, det var även min pappas födelsedag. Hela 48 år gammal blev han, nästan gubbe ju!! Så jag och Line packae ihop oss igår morse och satte oss i bilen för färden ner mot Skåne. Lilltösa sov hela vägen, sa inte ett pip. Sen när vi kom fram så var hon på sitt bästa humör i en halvtimme timme ungefär, sen brakade helvetet lös. Då var hon övertrött, hungrig och inget passade. Efter väldigt mycket om och men lyckades jga få henne att äta, sen slocknade hon direkt efter det i pappas säng. Så planen att gå ut och äta allihopa sprack ganska ordentligt. När hon väl somnade hade jag absolut ingen lust att väcka henne, var ju inte riktigt på humör för att visa upp den goa underbara tjej som hon i normala fall alltid är. Så det slutade med att pappa och lillasyster fick åka iväg och hämta pizza. Men inte fy skam det heller, den var väldigt smarrig!! Framåt eftermiddagen åkte vi hem igen, ville komma hem i hyfsad tid så man hann julpynta lite med. Men tydligen finns det en bieffekt av att få barn som jag inte visste om. Jag har blivit feg! Har aldrig varit feg i hela mitt liv tidigare. Men igår när jag skulle köra tjugo mil hem upptäckte jag hur fegheten kom lurandes. Nu för tiden hatar jag att köra motorväg, speciellt om det är mörkt och regnar ute. Tycker inte om att köra om lastbilar. Sitter och inbillar mig att något ska hända hela tiden. Gjorde ju inte saken bättre att vi körde förbi en olycka heller, snacka om spä på de tankarna. Inget kul alls!!!! Sådan här var jag aldrig förr! Det var nästan så jag vid ett par tillfällen funderade på att ringa sambon och säga att han fick hämta oss :S Efter mycket om och men, och inte världens snabbaste bilkörning kom vi hem. Men då var jag så jäkla trött efter suttit och spänt och koncentrerat mig så hårt i bilen. Har även suttit och funderar idag på om detta kommer märkas i andra aspekter av mitt liv, antagligen kommer det göra det. Men påverkar det karuseller på t.ex. Liseberg vet jag inte vad  jag ska göra! Har ju alltid älskat allt sådant innan, desto fortare, snurrande, högt etc desto bättre...nu vet jag inte längre :(

Var helt slut i alla fall, så det blev inte så mycket julpyntande i alla fall. Sambon fick upp två ljuskoner, en adventsljusstake och en julstjärna, that's it!!!
Nu tar vi nya tag ikväll istället, ska börja lite nu på dagen tänkte jag, sen tar vi resten när sambon kommer hem ikväll. Så idag blir det mest röja och stöka häromkring....bus med lilltösa finns på dagsplaneringen med :)

Kommentera

Publiceras ej