Flaskmatning...

0kommentarer

...gick väl så där. Vi har tänkt att nu ska lilltösa lära sig att äta från flaska. Inte för att jag ska sluta amma, inte alls. Utan för att jag ska kunna åka iväg utan henne om det behövs. Så operation flaskmatning började ikväll. Tänkte de att en gång per dygn ska vi testa nu, och förhoppningsvis lär hon sig. Dagens försök gick väl inte vidare bra. Tanken var ju att sambon skulle göra det, eftersom jag luktar ju det hon brukar få, och jag hör ju ihop med ammning. Synd då att sambon inte har världens tålamod när hon trilskas. Så det slutade med att jag fick i henne 35 ml från flaskan, sen struntade jag i det.

Detta försök verkar ha sabbat lilltösas humör ikväll fullständigt. Så det är nästan så man funderar på att ge sjutton i det här med flaskan. Känns knappt som det är värt de. Men samtidigt, någon gång måste hon ju lära sig, kan ju inte amma tills hon flytta hemifrån :S men visst, det kan ju vänta ett litet tag till. Så bråttom är det inte egentligen. Men man blir ju lite avundsjuk på alla som säger att deras barn tar både flaska och bröst, och aldrig varit något problem heller :( Våran lilla tjej tycker verkligen inte om flaskan, eller så har jag världens bästa matfabrik ;)

Kommentera

Publiceras ej