Katrinplommon igen...och annat...

0kommentarer

Idag påbörjar sambon sin nattvecka på jobbet, vilket innebär många ensamma kvällar och nätter för mig och lilltösa och alla djur. Lite mysigt på ett sätt, men samtidigt saknar jag sambon. Idag har vi faktiskt inte gjort mycket alls, hållt oss inne för att vara säker på att förkylningarna går över. Jepp, jag har åkt på det med. Så det här är det sanna livet med småbarn, förkylningarna går runt, runt, runt :) imorgon ska jag ta vaccinet på svininfluensan, börjar bli lite nervös ska jag erkänna, hatar sprutor. Eftersom sambon jobbar då, så får  min mamma komma över och vara lite barnvakt. Har ingen lust att ta med Line till vårdcentralen, känns onödigt att utsätta henne för onödig smitta. Tror inte att barnets mormor klagar heller för den delen ;) Då kan hon få krama de mjuka låren och tillhörande kropp hur mycket hon vill :)

Detta är då lilla tjejen som kämpar förtvivlat med att vända sig till mage. Hade lyckats om det inte vore för den där förgrymmade högerarmen som tydligen vägrar samarbeta :)



Då gårdagens måltid med katrinplommon inte gjorde susen har vi gjort ett försök idag med. Om inte annat så har jag och Line fått öva lite på det här med barnmat inför framtiden. Nu till åtgärd två, det blir lite massage på ben och mage innan sängdags, för att se om det hjälper till att få fart på systemet. Men än så länge verkar hon inte ha ont av det, så så orolig tänker jag inte bli riktigt än.



Detta är då före, en söt och ren bebis



Efter en delikat måltid på katrinplommon. En söt dock inte så ren bebis :) Men oj vad hon älskar det, kanske inte visar det så mycket på bilden, så ni fåt ta mig på orden.

Kommentera

Publiceras ej