Äntligen fint väder...

0kommentarer

Idag har varit en härlig dag! (bortsett från förkylning då) Var uppe tidigt idag, kan tilläggas att det inte var så frivilligt från min sida. Men lilltösa vaknade klockan sju pigg som en mört, låg och drog oss i en halvtimme tills jag gav upp, lilltösa tjattrade så högt att sambon inte kunde sova. Så vi gick upp och mös i soffan istället. Sedan var det dags att göra oss iordning för babymassagen och en runda på stan. Väckte sambon, tyckte nästan synd om honom (jobbat natt), men sånt är livet ;) Babymassagen var jätte mysig som vanligt, Line älskar det, ligger och myser och skrattar, tror bestämt att den lilla tösen är lite kittlig dessutom :)
Därefter skulle vi gå en runda på stan, inhandla lite julklappar och födelsedagspresenter (även en klänning till Line, som hon skulle behöva mer kläder hehe ). Så vad händer. Jo det här var i princip första dagen den här veckan som vi träffades allihopa, eftersom sambon jobbar natt nu. Vi står inne på Åhlens, packat på oss massor av saker. Jodå då ringer hans jobb och undrar om han kan åkta till citygross och hjälpa en kollega. Så, off he goes!!! Kändes ju lite snopet. Men men, jag och Line fortsatte vår runda i solskenet, riktigt skönt att vara ute och gå. Efter mycket om och men så kom sambon tillbaka för att hämta oss, det var väl snällt!
Då jag fortfarande är lite småförkyld så har resten av dagen blivit lugn, intagit soffläge!! Med andra ord helg! När den lilla damen vaknar så skall det badas här hemma, och kvällsmysa, bara flickorna här. Sådana kvällar är faktiskt underbara, när hon vill alltså :) Sen förhoppningsvis så somnar vi tidigt ikväll, inte för att jag kan klaga på lilltösas sovtider, somnar ju runt åtta snåret varje kväll. Snarare jag som har stora problem att somna på kvällarna, tror det beror på att sambon inte är hemma då. Är inte van att sova själv och jag tycker inte om det heller. Imorgon blir det babysim tillsammans med Sanna och Ellie, sen bär det av mot Åseda för fest.

Just de ja, tydligen hade jag vart lite elak inatt, runt tre tiden mot sambon hehe. Han hade kommit hem, krypit ner i sängen och ville vara gullig och pussade mig två gånger på armen. Min rekation var däremot inte lika söt, ropar AJ och undrar vad fan han vill :S Vad stackarn inte tänkt epå var att det var precis där jag hade fått sprutan. SJukt öm!!!! Sen gjorde det väl inte saken bättre att jag sov när han gjorde det. så jag väcktes med andra ord av smärta. Hade jag vart vaken hade jag nog vart lite trevligare, hoppas jag! Så det är inte lätt att vara gullig i den här familjen...

Kommentera

Publiceras ej