Alltid lär man sig något nytt..

0kommentarer

Först kan jag ju medela att dotterns feber och snorigeter/nästäppa verkar ge med sig nu. Sover fortfarande extremt mycket, men när hon är vaken nu så är hon pigg och glad, istället för trött och rosig om kinderna. Så imorgon är hon nog pigggelin igen! Ska bli skönt, har saknat min pratglada goa flicka =)

Däremot fick jag lära mig något nytt idag. Bieffekter av att ha en tre och en halvmånaders bebis med förkylning. Bland annat var det ju känslan av maktlöshet, sömnlöshet, sympatin etc etc men dessa saker var väl lätta att räkna ut. Upplevelsen var däremot ny för mig, då det är första gången någonsin som jag har tagit hand om ett sjukt barn, som dessutom är mitt! Men det finns en till bieffekt som ingen berättat för mig och den heter MJÖLKSTOCKNING! Visste så klart att det fanns något som hette mjölkstockning, men känslan av det och hur det kan uppkomma var helt klart en nyhet för mig. Tydligen då barnet är täppt i nästan, febrig, allmänt hängig så äter de inte lika bra eller ofta. Resultatet av det kan vara mjölkstockning, vilket inte är en trevlig upplevelse. Kan hittils jämföras med hur brösten kändes ett par dagar efter förlossningen. Som två extremt ömma cementklumpar, gör ont bara man petar, rör sig. Dock enbart ett bröst...Åtgärder mot detta än så länge är varmdusch, handpumpning, vetekudde och så klart Line. Hoppas på att det har löst sig tills imorgon...annars blir det fler åtgärder och antagligen fler symtom än ömma bröst!

Kommentera

Publiceras ej