Usch vilken natt...

2kommentarer

Är så jäkla trött. Kan nog helt ärligt inte komma ihåg sist jag var så här trött. Orsaken till detta kom smygandes redan igår morse, men trodde inte det skulle bli så illa. Line var lite hostig hela dagen igår, men inget farligt eller något hon stördes av. Men sent igår kväll/natt så blev hostan lite värre och hon blev toksnorig. Så stackars tjej, varje gång hon hostade vaknade hon eller så var näsan så full med snor så hon vaknade. Så jag somnade vid två inatt ungefär, sen har vi varit uppe minst en gång i timmen hela natten och morgonen. Line sötnos var så trött hon med, ville inget annat än att sova, men stackars vaknade ju hela tiden...

usch, inget kul att vara liten och vara sjuk. Men nu så verkar hon lite piggare i alla fall, nu ler hon och är lite mer aktiv än tidigare. Så jag hoppas verkligen att detta är något som går över fort. För imorgon är det ju meningen att vi först ska på fika och sen på mammaträff, vilket jag väldigt gärna vill göra med. Men blir hon inte bättre än så här tills imorgon blir det till att stanna hemma. Kan ju inte riskera att smitta alla andra bebisar. Så nu ska jag gå och suga ut lite mera snor ur hennes näsa, trevligt va?

2 kommentarer

Schastin

08 Dec 2009 15:48

Suck.. jobbigt när dom små liven blir sjuka..minns alla hemska öroninflamationer..men något i min hjärna ringer att man kunde droppa i lite bröstmjölk i snornäsan och det skulle hjälpa till..vet inte säkert men det kan ju inte skada heller..låter som en gammal huskur innan näsdoppar/spray var uppfunnit.Sov när hon sover om du får en vaken natt till.Energi kramen!

Frida

08 Dec 2009 21:41

Jo jag har oxå hört detta, har dock inte testat det än. För denna gång verkar det som det börjar gå över, tack och lov. Så nu hoppas vi på att denna natt innebär mera sömn. Men har faktiskt vilat en del på dagen denna gång. Men nästa gång det blir sådan förkylning och jag fortfarande ammar ska jag nog testa det! kram

Kommentera

Publiceras ej