Underbar krönika...

1kommentarer

...hittade jag här. Satt här hemma i godan ro och surfade runt lite på nätet. Orkar inte stöka mera, nu skiter jag i det. Så medans lilla tjejen sussar där uppe, har jag tagit mig friheten att enbart slappa! I alla fall, det som Malla skriver i krönikan är helt underbart, och så skönt att läsa. För visst är det så att man vid vissa tillfällen känner sig granskad och bedömd, och att känslan att en del tycker att man är en dålig föräldrer för att man gör saker på ett visst sätt, eller inte gör. Jag rekommenderar er att läsa den verkligen och även hennes blogg. Dels skriver hon på ett jäkligt kul sätt och man kan känna igen sig i många saker tycker jag. 

Men tillbaka till det här med att vara den perfekta mamman. Som sagt, när man går hemma hela dagarna så hinner man ju surfa en del. Och det finns många bloggar här ute i cybervärlden att välja på. Många är ren skit dock, finns några riktiga guldklimpar med. Men en sak förstår ajg bara inte. En del människor väljer att dela med sig av sin smak om kläder och dylikt, och tipsar om till exempel fina barnkläder på nätet. Men helt ärligt, hur fint det än är så lägger jag verkigen inte ut 699 kr för en tröja och byxa. Förstår verkligen inte vitsen, de kan ha kläderna en månad, sen är det för litet i alla fall. Och jag ahde i alla fall inte tänkt producerar femton unga, vilket är väl bad som krävs för att det ska löna sig att handla så dyrt. Nu har jag i och för sig inte råd även om jag skulle vilja, men jag lovar, hade jag haft pengar så hade jag fortfarande inte köpt dyra märkeskläder till dottern. Eller det här, jag har ju som sagt va valt att ge dottern välling på kvällen trots att det står från sex månader på paketet. Säger bara det, säg inte det till bvc! Då får du blicken från sköterskan som säger att de ska skicka socialen på dig. Tänker inte förklarar än en gång varför jag göra detta, inttresserade kan scrolla ner en vända för att läsa det. 

I alla fall, det finns så mycket åsikter runt omkring oss. Jag gör så att jag litar på mig själv, jag avgör vad som är bäst för mitt barn, för det är trots allt jag som känner henne bäst!  

1 kommentarer

Malla

21 Dec 2009 18:35

Hej! Vad roligt att du gillar min krönika och blogg :) Jag hoppas du fortsätter läsa!



Håller med - skulle aldrig köpa en byxa+tröja för 699. Inte ens 499. Ska vara mkt mkt fint och spec för att jag ens ska lägga mer än 100 kr nu när de är så små och knappt hinner ha kläderna :P

Värre är det med 7-åringen som helt plötsligt vet vad adidas är! WHAT?! :D

Kommentera

Publiceras ej