Sune...

2kommentarer

...är hemma igen!!! Han hade varit inlåst i grannens verkstad tydligen. Stackars kisse! Så hungrig, törstig för att inte tala om smutsig. Den vita pälsen var ju svart istället. Så stackarn har fått en dusch...gick dock bättre än förväntat. Så skönt att han är hemma, behöver jag inte oroa mig för det. För stunden ligger han och myser i mitt knä. Nu är det bara hunden som saknas, sen är mitt liv som det ska vara. Blir ju nästan deprimerad när de inte är hemma, är inte van att vara utan djur.

Lilltösa har precis somnat efter en delikat måltid av potatis och palsternacka. Så jag ska ta och ladda en maskin tvätt, koka palsternacka så jag kan göra puré att frysa in, smidigt att ha hemma. Sen ska jag ta och fixa lite lasagne tills sambon vaknar. Därefter när de tråkiga måsterna är avklarade ska jag ta och baka lite pepparkakor. För de uppmärksamma läsarna så vet ni att jag redan gjort detta en gång. Men det räckte ju inte! Vet inte hur jag räknade, men de lilla som blev då är ju uppätet långt innan det faktiskt är julafton. Så det blir en sats till. Imorgon eller på Lucia ska jag även försöka mig på att koka kola, det ska bli mycket intressant. Sist jag gjorde det var nog på hemkunskapen på högstadiet. Mamma har ju nartuligtvis gjort det hemma, men jag har aldrig gjort det själv.

Snart ska mamma till Ullared  = AVUNDSJUK!

2 kommentarer

Alex

11 Dec 2009 13:23

Var det inte på högstadiet vi kokade sjukt mycket kola och sålde för att få in pengar till skolresan? Har något svagt minne av att vi var i hemkunskapsköken...nån som kommer ihåg?

Frida

11 Dec 2009 16:30

Jomenvistt var det de!!! Va där nere på kvällarna, våra föräldrar var med oxå har jag för mig. Och så gjorde vi väl strutar av brunt papper och stod nere på torget och sålde de. Oj vilka mängder det var!!

Kommentera

Publiceras ej