Semesterplanering...

0kommentarer

...har vi hunnit med att göra idag, varje fall diskuterat om det. Blir ju lite speciellt i sommar eftersom jag kommer jobba hela tiden, kommer alltså inte ha någon semester. Så för att vi ska kunna göra något tillsammans som familj ska vi förska lösa det innan sommaren. Det får ju dessutom inte kosta allt för mycket, då vi inte är speciellt förmögna ha ha vilken underdrift. I alla fall, vi tänkte se om vi kunde låna en stuga av några bekanta under Sweden rock veckan. Den ligger i Sölveborg, fem minuter promenadavstånd från havet, två somrum, altan, trädgård etc. Helt perfekt!! Tanken är då att vi är där en vecka, kanske åker till festivalen en runda på dagarna. Annars blir det bada, sola, spela spel, busa, grilla, ett par pilsner kan nog slinka ner med. NU är det bara att hoppas att vi faktiskt får låna stugan så den inte redan är upptagen. För detta blir vår semester! Och jag hoppas verkligen det blir på det sättet, har redan börjat längta och planera nämligen :S Om allt går i lås åker hela familjen ner dit inklusive hunden, kusin Kasper ska också eventuellt följa med, ser jag fram emot. Sen blir det kanske några svågrar, kanske ett par vänner. Det blir en bra semester!!! Eftersom Line nartuligtvis ska följa med kommer det bli en skön semester, är ändå för gammal för festivalfyllor. Men det vet vi förhoppningsvis ikväll hur det blir.

Nu ska jag strax gå och väcka lilltösa, sovit över tre timmar nu ju, sambon ska göra sig redo för jobbnatten. Och jag har stökat klart här hemma, så eftermiddagen bjuder på mys och bus, sen lite bad...skulle ändå skura badrummet =)

Kommentera

Publiceras ej