Nyttig vs onyttig?

0kommentarer

Detta är vad jag har gjort hittils, pinsamt ju. Duschen kommer dock ske så fort jag lyfter arslet från soffan, vilket kan ta en stund till, sitter nämligen väldigt bevämt. Långpromenaden är inställd, var ute på en kortis imorse med hunden och kunde konstatera att ta sig fram här ute på skogsvägarna med barnvagn är helt omöjligt. Speciellt nu när snön har övergått till att bli kramsnö, bara att glömma med andra ord. Kolan fixar mor min, snäll som hon är. Filmen blir ju inte förräns ikväll så klart, likaså dotterns bad. Så egentligen är det ju bara julklapparna och skinkan kvar! Så alltså har jag varit duktig trots allt, vill tro det om inte annat.

  • Ska damsuga och skura golven
  • Inhandla det sista för morgondagen
  • Ta en välbehövlig dusch
  • Långpromenad med dottern och hunden (om nu vagnen kommer fram i snön)
  • Göra julskinka
  • Slå in kola (om mor min har kokat den vill säga)
  • Tiita på " Ett päron till farsa firar jul" (hör till, tradition kan man säga)
  • Sorterar julklapparna i olika högar
  • Dottern ska bada
  • Boka grupp för babysim

    Sambon har begett sig till jobbet så han kommer ju vara lagom pigg imorgon. Men ska väl inte klaga allt för mycket, han slapp ju i alla fall att jobba imorgon. Men tycker nog att det är lite dålig framförhållning av ett företag att medela sådant dagen innan julafton. Inte lätt att planerar livet då. Men men, om man då faktiskt skulle ta och duscha och skala potatisen (inför potatisgratängen) innan dottern vaknar igen. Känns som det blir smidigare. Så höres eventuellt senare ikväll, annars önskar jag alla en God Jul!
  • Kommentera

    Publiceras ej